سخن انیس

یوناما، با تمدیدش واقعیت‌ها را در نظر بگیرد!

قسمی‌که دیده شد، شورای امنیت سازمان ملل، در ۲۴حوت، ماموریت هیئت معاونت ❪یوناما❫ در افغانستان را تمدید کرد.

تمدید این مأموریت از سوی مردم افغانستان مورد استقبال قرار گرفته و مردم امیدوار استند که این سازمان برای انعکاس حقیقت‌‌ها و واقعیت‌ها با افغانستان همگام و همکار باشد و باید این سازمان رویکرد مبتنی بر واقعیت‌ها را اختیار کند و فضای دوری میان افغانستان و جهان را از میان بردارد.

همه می‌دانیم که بعد از سقوط رژیم جمهوریت و خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان، وضعیت امنیتی در این کشور بهبود یافته است و مردم با خاطر آرام و اطمینان قلبی به کار و بار خود ادامه می‌دهند و همچنان پروژه‌های ساخت‌وساز و انکشافی در سراسر کشور به شکل متوازن و بهتر ادامه دارد.

اما در مدتی که امارت اسلامی به پیروزی رسیده است، متاسفانه اکثر اوقات  واقعیت‌ها، دگرگون جلوه داده شده است و خصوصاً در قسمت زنان و حقوق بشر گزارش‌هایی ارایه داده شده که با حقایق، همخوانی نداشته است.

ملت افغانستان امیدوار استند که این سازمان با تمدید مٲموریت خویش، استقلال و بی‌طرفی خود را حفظ نموده، در بازتاب حقایق و اصل واقعیت‌ها همت گمارد و جهان را متقاعد بسازد تا از بازی‌های دوگانگی با مردم افغانستان پرهیز نموده و واقعیت‌ها را بپذیرند.

ملت افغانستان، بعد از چهل‌و‌پنج سال جنگ، بربادی، مهاجرت و دربه‌دری‌ها، تازه به نعمت آزادی، امنیت و آرامش کامل دست یافته اند و بیش از دوسال است که زندگی آرام را  تجربه می‌نمایند.

ملت افغانستان، این دست‌آورد بزرگ را به‌هیچ وجه از دست‌دادنی نیستند و هیچ‌کسی حق گرفتن آن را از مردم افغانستان ندارد.

پس خوب است با درک موضوعات حساس در کشور، نمایندگی سازمان ملل ❪یوناما❫ در گزارش‌های خود، موضوعاتی را ارایه دهد که با واقعیت‌ها و اصل موضوع و روحیه‌ی مردم افغانستان، سازگاری داشته باشد و در قبال این امر مهم احساس مسئولیت نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *