افغانستان

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به ایران دعوت شد

مسئولان فرهنگی سفارت ایران در کابل در نشستی با الحاج مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی از او خواستند که به ایران سفر کند.

مسئولان فرهنگی سفارت ایران در کابل در نشستی با الحاج مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی از او خواستند که به ایران سفر کند.
این نشست که با حضور معاونین اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد؛ درآن درباره چگونگی همکاری در بخش تعلیمات تخنیکی و مسلکی بحث گردید.
در آغاز این نشست سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی درباره وضعیت این اداره و رشته‌آموزشی آن توضیحات داد.
مولوی شهامت با اشاره به مشکلات و نیازهای اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی؛ خواستار همکاری کشور ایران دربخش‌های ارتقای ظرفیت استادان، نصاب آموزشی، تضمین کیفیت، جذب فارغان تعلیمات تخنیکی و مسلکی در سازمان‌های آموزشی ایران، نیز شد.
سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی همچنین از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان قدردانی کرد و گفت که در حال حاضر افغانستان برای پیشرفت، بیشتر نیازمند همکاری کشورهای اسلامی است.
ایشان افزودند که اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در راستای پیشرفت اقتصادی و کاهش فقر نقش مهمی دارد.
الحاج مولوی شهامت درباره نحوه همکاری ایران با اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی نیز صحبت نمود و گفت که دربخش نصاب نیاز است تا یک تیم متخصص امور به افغانستان سفر نماید و همینطور تشریک رشته‌ها و بسته‌های آموزشی نیز، انجام شود.
او بر تبادل تجارب میان نهادهای تعلیمات تخنیکی و مسلکی هردو کشور و برگزاری سمنیارها و ورکشاپ ها نیز تأکید کرد.
در همین حال، امیر رضا ادیبی که به نمایندگی از سفارت ایران در این نشست حضور داشت از سرپرست اداره تعلمیات تخنیکی و مسلکی دعوت کرد تا به‌منظور ایجاد شرایط برای استفاده بهتر از امکانات، به کشور ایران سفر نماید.
آقای ادیبی با اشاره به وضعیت فعلی در افغانستان گفت که این کشور برای رسیدن به پیشرفت‌های اقتصادی، نیازمند کار شبانه‌روزی و تلاش بیشتر است.
ایشان از رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و همچنین تیم کاری این اداره نیز ستایش کرد و افزود که موفقیت سازمان‌های علمی در گرو افراد متخصص و مسلکی است.
ایشان تعهد نمودند که سفارت ایران در کابل تمامی پیشنهادات و نیازهای اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی را از مجراهای دیپلوماتیک به مسئولین ایران می‌رساند.
در پایان این دیدار، مسئولان سفارت ایران در کابل از برگزاری نشست با اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی ابراز خرسندی کردند و درباره تقویت همکاری‌ها نیز تعهد نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *