سیاسی

افغانستان تسخیرناپذیر است

کشور عزیزمان افغانستان در طول سالیان متمادی، جولان‌گاه بزرگ‌ترین امپراتوری‌های زمان بوده است، و هر ابرقدرتی به بهانه‌های مختلفی قصد اشغال این خطه را داشته و برای تحقق اهدافش، از هیچ‌نوع ظلم، جنایت و چپاول، دریغ نورزیده است.

 

کشور عزیزمان افغانستان در طول سالیان متمادی، جولان‌گاه بزرگ‌ترین امپراتوری‌های زمان بوده است، و هر ابرقدرتی به بهانه‌های مختلفی قصد اشغال این خطه را داشته و برای تحقق اهدافش، از هیچ‌نوع ظلم، جنایت و چپاول، دریغ نورزیده است. یکی از این اشغال‌گران و در حقیقت چپاول‌گران؛ رژیم شوروی سابق می‌باشد که در سال ۱۳۵۸ ه‍.ش، وارد این سرزمین شده و رسما باعث ثبت‌شدن سیاه‌ترین صفحات در تاریخ افغانستان گردید. این رژیم غاصب، در کنار چور و چپاول دارایی‌های ملت افغانستان، از جان مردم این مرز و بوم نیز نگذشت و تا جایی که می‌توانست، خون این مردم مظلوم را به زمین ریخت و همین‌گونه جلو می‌رفت.

اتحاد جماهیر شوروی برای بیش از این‌ها برنامه‌ریزی کرده بود؛ ولی خداوند متعال، آه و نالهٔ مظلومان را بی‌نتیجه نگذاشت و مردان مجاهدی را از همین خاک، برای دفاع از سرزمین و ناموس‌شان برانگیخت، تا جلودار این رژیم اشغال‌گر شده و پیروزی شکوهمندی را در تاریخ زرین این کشور، به ثبت برسانند. سرانجام، پس از ۱۰ سال ظلم و جنایت توسط این رژیم خون‌آشام، مجاهدین جان‌بر‌کف این مرز و بوم، در تاریخ ۲۶ دلو ۱۳۶۷، این ابرقدرت زمان را با کوله‌باری از احساس ذلت و پستی، مجبور به ترک این سرزمین نمودند و وعدهٔ «وإن جندنا لهم الغالبون» خداوند متعال، متحقق شد و بدین ترتیب سرزمین پاک افغان، از زیر یوغ ظالمان نجات کرده و یکی از زرین‌ترین صفحات تاریخ این خطه، به ثبت رسید .مردم مظلوم و در عین حال شجاع افغانستان، با شکست‌دادن این امپراطوری بزرگ، برای بار دوم ثابت کردند که مردم این سرزمین، ذلت‌ناپذیر بوده و هیچ‌گاه تحت اشغال اشغال‌گران و فرصت‌طلبان قرار نمی‌گیرند و چنان‌چه چنین اتفاقی هم پیش بیاید، همه با هم، دست‌به‌دست هم داده و علیه دشمنان قیام کرده و سرزمین مجاهدپرور خویش را نجات خواهند داد، چنان‌که بعدها نیز بر این عهدشان وفا نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *