افغانستان

معاون سیاسی ریاست الوزراء: از افغانستان هیچ تهدیدی متوجه همسایه‌ها و جهان نیست

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان در نشست بزرگ مردمی با بزرگان قومی و علماء در ولایت ننگرهار اشتراک و سخنرانی کرد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان در نشست بزرگ مردمی با بزرگان قومی و علماء در ولایت ننگرهار اشتراک و سخنرانی کرد.
در این نشست که بزرگان قومی، علماء، مسئولین و اعضای اتاق صنعت و تجارت ننگرهار و جوانان اشتراک کرده بودند، از همکاری همه جانبه شان با امارت اسلامی اطمینان دادند.
ابتدا مولوی احمد سعید بنوری معاون والی ننگرهار به اشتراک کنندگان نشست خوش آمدید گفت و در مورد وضعیت امنیتی و اجتماعی ولایت ننگرهار به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات ارائه کرد.
در این نشست شیخ حضرت احمد جان رئیس شورای علمای ننگرهار گفت که خصوصیت عمده نظام اسلامی این است که از وضعیت مردم خود را باخبر می‌سازد و سفر معاون سیاسی ریاست الوزراء و سایر مسئولین به ولایت ننگرهار و دیدار آنان با مردم، نمایانگر این خصوصیت عمده است.
وی افزود که به جابجا سازی مجاهدین و کادرهای ننگرهار در چوکات نظام، توجه صورت گیرد.
احداث سرک دوم شاهراه کابل-جلال آباد، تکمیل نمودن سرک جلال آباد- تورخم و تطبیق پروژه ها در بخش های صحی، تعلیمی و سرک سازی در ولسوالی ها خواست های بزرگان قومی و علمای ننگرهار بود که آن را با معاون سیاسی ریاست الوزراء شریک ساختند.
آنان همچنان ضمن اینکه خواهان ایجاد سهولت ها به مریضان و مسافران در تورخم شدند، خواستار حل مشکلات پارک صنعتی ننگرهار نیز گردیدند.
همچنان حاجی گل مراد عرب رئیس اتاق تجارت ننگرهار خواستار حل مشکلات تاجران افغان در بندر کراچی شدند و گفتند که برای تاجران و مریضان سهولت های ویزه پاکستان فراهم گردد.
سپس حاجی ظاهر الله بزرگ قومی شینوار، پیشنهاد خویش را در رابطه به فراهم ساختن تسهیلات برای تحصیلات جوانان شینوار و مومند ، مطرح کرد و گفت که به توسعه شهر ننگرهار نیز توجه صورت گیرد.
حاجی گل رحمن بزرگ قومی حصارک و مولوی محمد حلیم به نمایندگی از قوم پشه یی صحبت کردند و به حمایت و همکاری با نظام اطمینان دادند.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن تشکر از بزرگان قومی ننگرهار، گفت که مردم این ولایت همانگونه که در علم و ادب پیشرفت کرده اند، در دو دوره آزادی و ختم اشغال افغانستان سهم فعال گرفتند و قربانی زیاد دادند.
موصوف گفت که حاکمیت نظام اسلامی آرمان تمام افغان ها به ویژه آرمان مردم مجاهد ننگرهار بود و حفاظت از نظام مسئولیت تمام افغان ها می باشد، بنابراین به هیچ کسی اجازه بغاوت در مقابل نظام اسلامی را ندهید.
معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که امارت اسلامی با تمام کشورها به ویژه کشورهای همسایه خواستار مناسبات نیک است و اجازه نمی دهد که خاک افغانستان در مقابل کسی استفاده شود.
وی افزود که همسایگان و جهان باید مطمئن باشند که امارت اسلامی سیاست خارجی اقتصاد محور را پیش می‌برد و با هیچ کسی خواستار ایجاد منازعه نیست، بلکه می خواهد با جامعه جهانی تعامل مثبت داشته باشد.
وی با اشاره به نشست آینده دوحه، گفت که این نشست به منظور گسترش تعامل امارت اسلامی با جهان برگزار می گردد.
مولوی عبدالکبیر در سخنانش با علما و بزرگان قومی ننگرهار، گفت که بالای پیشنهادات آنان غور می شود؛ در ولایات شرقی پروژه های انکشافی تطبیق می گردد و آبادی کشور و ساخت زیربناها اولویت امارت اسلامی است.
وی گفت که چنین نظام در جهان به چشم نمی‌خورد که از امیر تا وزیر و بعداً تا مامور عادی، همه به دانش دینی و علم آراسته باشند، به همین خاطر خدمت به مردم و رضای الله متعال اساس کار مسئولین را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *