ورزش

کوهنوردی و فواید آن

کوهنوردی از جمله تفریحات پرطرفدار بین مردم است، اگر حرفه‌ای انجام نشود نیاز به تجهیزات زیادی ندارد.

کوهنوردی از جمله تفریحات پرطرفدار بین مردم است، اگر حرفه‌ای انجام نشود نیاز به تجهیزات زیادی ندارد. فواید کوهنوردی را دستِ‌کم نگیرید. ورزش کوهنوردی می‌تواند پیاده‌روی در تپه‌های پایینِ کوه باشد و یا بالارفتن از کوه‌های سخت و طاقت‌ فرسا. هرچند که در هر دو حالت شما نیاز به کسب اطلاعات در خصوص این ورزش و تفریح دارید، در ادامه این مطلب شما را با ورزش کوهنوردی و اشکال آن و تجهیزات مورد نیاز این ورزش جذاب آشنا می‌کنیم.

ورزش کوهنوردی چیست؟

کوهنوردی دقیقاً چیست؟ اگر برای تفریح به کوه بروید و کمی هم در دامنه کوه یا تپه‌ها بالا وپائین شده باشید یعنی کوه‌پیمایی. کوهنوردی با کوهپیمایی فرق دارد و پیچیده‌تر است؛ اگر از مسیرهای فنی کوهستان عبور کنید و برای پیمایش مسیرهای سنگی و یخی از ابزار استفاده کنید، شما کوهنوردی انجام داده‌اید.

اما فعالیت‌های مربوط به کوهستان بسیار گسترده است و می‌تواند فقط شامل برنامه پیاده روی در دامنه کوه یا صعود به ارتفاعات و قله باشد! کوهنوردی برای برخی در حد تفریح و برای برخی بسیار حرفه‌ای است؛ حتی برای برخی افراد کوهنوردی یک شغل است.

فواید کوهنوردی

کوهنوردی شاید برای خیلی از افراد نقش تفریح و شادی داشته باشد، اما فقط برای سرگرمی نیست؛ بلکه یک ورزش حرفه‌ای است و مانند بسیاری ورزش‌های دیگر تاثیرات فوق‌العاده‌ای روی سلامتی جسم و روح دارد. در ادامه با مهم ترین فواید کوهنوردی آشنا می شوید.

۱. روحیه شاداب و قوی

یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های ورزش کوهنوردی، آرامش و حس آسودگی خاطر است. شاید یک روز دور بودن از مشغله‌های زندگی و لذت بردن از طبیعت کوهستان، تمام چیزی باشد که شما در زندگی پرهیاهو به آن نیاز دارید.

ادامه دارد

محمد کمال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *