سخن انیس

سرمایه‌گذاری تاجران ملی در کشور قابل تحسین است

بعد ازاین که ملت افغانستان،  تاجران ملی و سرمایه‌داران‌کشور خوبی‌های امارت اسلامی را درک کردند، از دوام و بقای این نظام اسلامی و ملی اطمینان حاصل نمودند، دست به سرمایه‌گذاری در کشور زدند و با گذشت هر روز این سرمایه‌گذاری‌ها بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شوند.

بعد ازاین که ملت افغانستان،  تاجران ملی و سرمایه‌داران‌کشور خوبی‌های امارت اسلامی را درک کردند، از دوام و بقای این نظام اسلامی و ملی اطمینان حاصل نمودند، دست به سرمایه‌گذاری در کشور زدند و با گذشت هر روز این سرمایه‌گذاری‌ها بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شوند.

در ادامه‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها، میرویس عزیزی یک تن ازتاجران ملی و از سرامایه‌داران خوش‌نام کشور می‌خواهد که مبلغ ده میلیارد دالر را در افغانستان سرمایه‌گذاری کند، از این طریق اقتصاد کشور را تقویت نماید و برای آبادی کشور و آسایش ملت خود، سهیم گردد.

امنیت و آرامشی که امروز در افغانستان به وجود آمده، زمینه را مساعد کرده است تا تمام تاجران و سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری و رشد اقتصاد کشور علاقه پیدا کنند و در عرصه‌ی پیشرفت‌ و ترقی کشور تلاش مثمر و همه‌جانبه نمایند.

از زمانی که امارت اسلامی، سراسر افغانستان را فتح و از لوث اشغالگران و همدستان شان پاک کرده است، باگذشت هر لحظه امنیت بهتر می‌شود و زمینه‌ی کاروبار و سرمایه‌گذاری مساعد می‌گردد.

از طرف دیگر بازسازی و پروژه‌های انکشافی از سوی حکومت، به درستی به پیش می‌روند و اقتصاد کشور نیز در حال رشد و بالندگی قرار دارد.

این همه، برای تمام افغان‌ها، مایه‌ی امید گردیده و همه ملت با یک صدا برای آبادی کشور خویش آمادگی دارند و هر کس قدر حال خود به‌خاطر عمران و آبادانی وطن خویش، تلاش می‌ورزد.

دلگرمی تاجران ملی و سرمایه‌داران کشور نشان میدهند که وضعیت در کشور رو به بهبود است و جهان نیز به این حقیقت پی برده اند که امارت اسلامی می‌تواند از عهده‌ی حکومت‌داری خوب براید و کاروان آبادی و شکوفایی را به سرمنزل مقصود برساند.

از همین رو، اکثر کشورها علاقه‌مند شده اند تا روابط خود را با این نظام اسلامی و ملی حسنه سازند و به نحوی از انحا خود را با امارت اسلامی افغانستان، نزدیک نمایند.

اگرچه تبلیغات سوء دشمنان افغانستان در قبال این امر به شدت ادامه دارد، اما جهان حقیقت را درک کرده اند و اکثر کشورهای جهان، این سرزمین را دیگر با عینک دودی دشمنان افغانستان نمی‌بینند.

یک مشت مردمی‌که از عواقب کار خود ترس داشتند و فرار را بر قرار ترجیح داده اند، حالا در قبال سرمایه‌گذاری تاجران ملی، حسد می ورزند و هر ازگاهی تبلیغات زهراگینی را علیه سرمایه‌داران عزیز کشور به راه می‌اندازند و می‌خواهند ازاین طریق مزاحم آبادی افغانستان شوند.

اما، این خارهای سیاه مزاحمت؛ از فراراه رشد و بالندگی کشور برچیده خواهند شد و به هیچ صورت، جلو پیشرفت و ترقی کشور را گرفته نمی‌توانند.

بر امارت اسلامی لازم است، تا تاجران ملی را بیشتر پیرامون آبادی کشور جمع کند و با استفاده از این فرصت طلایی، آنان را در مسیر آبادی و شکوفایی این سرزمین تشویق و ترغیب نماید و با درایت کامل و شیوه‌ی بهتر، برای ساختن کشور سوق بدهد.

تا باشد این سرمایه‌داران عزیز، برای سرمایه‌گذاری در کشور علاقه‌مندی بیشتر پیدا کنند و با دلگرمی و خلوص نیت، کشتی آبادی و ترقی کشور را به ساحل مقصود برسانند و این ملت بیچاره را از منجلاب فقر، بدبختی و دشواری‌ها بیرون کنند.

به امید افغانستان آباد، اقتصادمند و پیشرفته.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *