سیاسی

جاذبه‌ی امنیت در افغانستان

اگرچه دشمنان شکست‌خورده‌ و کشورهای اشغالگر با افغانستان، هنوز تعامل بسیار نیک ندارند و همه‌روزه تبلیغاتی را علیه نظام اسلامی حاکم در افغانستان به راه می‌اندازند و توطیه و دسیسه می‌چینند.

احمدشاه ابدالی

اگرچه دشمنان شکست‌خورده‌ و کشورهای اشغالگر با افغانستان، هنوز تعامل بسیار نیک ندارند و همه‌روزه تبلیغاتی را علیه نظام اسلامی حاکم در افغانستان به راه می‌اندازند و توطیه و دسیسه می‌چینند.

اما اکثر کشورها، حقانیت نظام کنونی را درک کرده اند، از کارکرد این نظام راضی استند و با گذشت هرروز با مسئولان بلندپایه‌ی حکومتی دیدار و گفتگو دارند و می‌خواهند؛ به شکلی از اشکال با این نظام تقرب حاصل نمایند و موانع را از راه بردارند.

ملاقات‌های وزیر خارجه و دیدار و گفتگوهای وزیر داخله‌ی کشور و همچنان ملاقات های دیگر وزرا و مقامات بلندپایه‌ی حکومتی با نمایندگان و سیاسیونِ کشورها می‌رسانند که جهان دیگر تیغ تقابل در دست ندارند و درک کرده اند که تقابل با افغانستان، سودی هم نمی‌بخشد و ملت افغانستان هم، همه خواهان روابط حسنه با جهان استند و از سیاست‌وپالیسی‌های نیک و سازنده‌ی نظام خویش قاطعانه دفاع و حمایت می‌نمایند.

سیاست جهان هم، ایجاب این را می‌کند که باید با امارت اسلامی افغانستان تعامل نیک داشته باشند و دیگر بهانه‌یی هم برای سیاست‌های خصمانه در دسترس جهان و جهانیان وجود ندارد.

جهان و کشورها به چشم‌‌ می‌بینند که امنیت در سراسر افغانستان کاملاً برقرار است و سرمایه‌گذاری تاجران ملی، منطقه‌ای و جهانی نیز در این کشور در حال جان‌گرفتن و افزایش است و تاجران آماده اند که برای رشد اقتصادی افغانستان، به ارزش میلیاردها دالر سرمایه‌گذاری کنند و برای ترقی و پیشرفت این کشور کار نمایند.

چون آنان، حالا اطمینان حاصل کرده اند که افغانستان بستر مناسبی برای کاروبار و سرمایه‌گذاری است و مردم این سرزمین هم، همه تحت یک درفش، زندگی می‌کنند و از وضعیت جاری کشور خود کاملاً راضی استند.

این همه باعث شده که جهان و کشورها با افغانستان دلچسپی و دلگرمی پیدا کنند و میلیاردها پول را در این کشور سرمایه‌گذاری نمایند.

از سوی دیگر کشورها درک کرده اند که دیگر هیچ متجاوزی نمی‌تواند در افغانستان پا دراز کند و یا در امور این کشور دخالت نماید.

چون می‌دانند که در صورت تجاوز، هر کشوری که باشد دست و پایش قطع خواهد شد و برای ابد مانند انگلیس، روس، امریکا و ناتو از کرده‌ی خود پشیمان خواهند گردید.

بدین ملحوظ، بعد ازاین کار و بار و اقتصاد در افغانستان رونق بیشتر خواهد یافت و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی صورت خواهد گرفت و افغانستان به پای خود خواهد ایستاد و حتی روزی خواهد رسید که افغانستان خودکفا و توسعه یافته ‌یی خواهیم داشت.

ما مطمین هستیم که اگر سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود، افغانستان به زودترین فرصت به ترقی و تعالی می‌رسد و مشکل مردم این سرزمین از ریشه و بنیاد حل می‌گردد.

نعمت امنیت امروز در افغانستان به جاذبه ا‌ی تبدیل شده که توجه جهان را به خود جلب کرده است و هر ازگاهی تمایل و دلگرمی کشورها با افغانستان را بیشتر می‌سازد.

پس کسی بخواهد یا نخواهد جهان و کشورها افغانستان را به رسمیت خواهند شناخت و افغانستان به کشور مترقی، مرفه و پرآسایش مبدل خواهد شد.                       ان شاءالله تعالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *