گزارش

امضاء تفاهم نامه همکاری به ارزش یک میلیارد افغانی در وزارت کار و امور اجتماعی

وزارت کار و امور اجتماعی تفاهم نامه ی همکاری توزیع کمک های اولیه و ایجاد فرصت های کاری را به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی برای نیازمندان با هشت موسسه داخلی و یک موسسه خارجی در این وزارت امضاء نمود.

 

وزارت کار و امور اجتماعی تفاهم نامه ی همکاری توزیع کمک های اولیه و ایجاد فرصت های کاری را به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی برای نیازمندان با هشت موسسه داخلی و یک موسسه خارجی در این وزارت امضاء نمود.

دین محمد حقبین معین مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی گفت که نظام امارت اسلامی  تمام تلاشش را میکند تا خدمت به مردم صورت گیرد.

حقبین از نهادهای بین المللی خواست تا کمک های بشردوستانه را از مردم افغانستان دریغ نکنند.

معین مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی برای تمام نهاد های خیریه اطمینان داد که از طرف امارت اسلامی هیچگونه مانع رساندن  کمک برای مستحقین وجود ندارد.  بلکه در مقابل همکاری و سهولت هارا برای همه موسسات خیریه انجام خواهد داد و همچنان حالا امارت اسلامی در سراسر کشور حاکم بوده امنیت کاملاً برقرار شده، فساد اداری وجود ندارد و بهترین فرصت رساندن کمک تمام موسسه های خیریه برای مستحقین است.

حافظ عزیزالرحمن رئیس ارتباطات خارجه وزارت کار و امور اجتماعی می گوید که مردم ما یک ملت غیر سیاسی است از همین سبب کمک های بشردوستانه را مستحق می باشند.

وی در خصوص توزیع کمکهای این موسسات که با آنها تفاهم نامه به امضا رسید معلومات داده گفت که  این کمک ها برای 7575تن نیازمند در ولایت های کابل، کندهار، پنجشیر، کنر، پکتیکا، بامیان، خوست و لوگر بوده است.

وی  افزود که این کمک ها در دو بخش توزیع میگردد اول برای آموزش های حرفوی و دوم برای  یتیمان و تعدادی دیگر از موسسه ها هم در این زمینه ها وعده ای همکاری داده اند.

رییس ارتباطات خارجه وزارت کار و امور اجتماعی خاطرنشان کرد که موسسه های خارجی پالیسی شان مطابق پالیسی امارت اسلامی عیار نبوده از همین دلیل پروژه های شان تطبیق نمیگردد. وی ابراز امیدواری کرد  این نهادها مطابق پالیسی نظام امارت اسلامی افغانستان عیار شوند تا پروژه های شان تطبیق گردد.

بریالی عمرزی یک تن از مسؤلین موسسه خیریه اظهار کرده گفت که همه ای ما یک هدف داریم که همانا خدمت به مردم و رسانیدن کمک به مستحقین می باشد.

وی افزود: برای رسیدن به هدف مشترکاً کار و همکاری  می‌نمایم و ما هیچگاهی به تنهایی نمی‌توانیم کمک را برای مردمی که مستحق باشند برسانیم و همچنان برای مردم زمینه کار را مساعد کرده نمیتوانیم با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی به مقصود خویش فایق خواهیم آمد.

تیموری- انیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *