سیاسی

ایستادگی مردم فلسطین دربرابر اسرائیل، صف بندی حق و باطل است

وزارت امور خارجه امارت اسلامی تصمیم رژیم صیهونیستی درمورد قطع برق و مواد خوراکی بالای نوار غزه را پذیرفتنی نمی داند.

وزارت امور خارجه امارت اسلامی تصمیم رژیم صیهونیستی درمورد قطع برق و مواد خوراکی بالای نوار غزه را پذیرفتنی نمی داند.

مبصر آژانس باختر مینگارد؛ شهر غزه در معرض تهاجم وسیع و بدون تفکیک نظامیان اسرائیلی قرار دارد، نظامیان اسرائیلی بعد از آن بر خانه و کاشانه باشندگان غزه با بمب و راکت حمله کردند و حالا برق و نان و آب را بالای مردم این شهر قطع کردند که مبارزین حماس روز شنبه در یک عملیات غافلگیرانه بر نظامیان اسرائیلی حمله ور شدند و شهر و تاسیسات نظامی رژیم صهیونست را هدف قرار دادند.

آنچه را مبارزین حماس انجام دادند در خور دقت و مکث است، سال ها، به خصوص در روز های اخیر نظامیان اسرائیلی به بهانه های مختلف بر کمپ ها و محلات زندگی فلسطینیان حمله کردند، کشتند و دریدند و مصایب بیشماری را بر مردم بی دفاع و در بند بسته فلسطین روا داشتند، دنیا همه این جنایات اشغالگران قدس را با خونسردی نظاره کردند، حتی برای محکومیت اعمال رژیم فاشیستی اسرائیل صدا بلند نکردند.

اگر به ظلم و ددمنشی های اسرائیلی ها خیره شویم، آنچه را حماس انجام داد یک حرکت واکنشی بود، واکنش در برابر ظلم و خیره سری، واکنش در برابر نابرابری و سلطه طلبی ها… بدون شک ایستادگی حماس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل و صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است.

مگر با تأسف شماری از کشور ها با آنکه میدانند، فلسطینی ها مظلوم قرارگرفته اند، به پیروی از امریکا مبارزین فلسطینی را مستحق سرکوب میدانند و با راحتی تمام نام تروریست بر آنان میگذارند، درحالی که، فلسطین نماد مظلومیت و اسرائیل غاصب، نماد ظلم و استکبار است.

فراموش نشود که یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، مسئله‌ی فلسطین است که در رأس همه‌ی مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگ‌ترین ظلم های قرن اخیر در فلسطین اتّفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور، همه چیزِ یک ملّت، سرزمین اش، خانه و مزرعه و دارایی‌هایش، حرمت و هویتش مصادره شده است. مگر جوانان آن شجاع تر از دیروز به میدان پا گذاشته اند تا از حق و حقوق مصادره شده شان دفاع کنند.

امروز زمان آن فرا رسیده است که باید دست از زورگویی طولانی مدت خود برمردم فلسطین برداشته شود و حق ملت فلسطین را بشناسند.

راه حل زخم ناسور فلسطین ایجاد دولت مستقل این کشور است فقط با به رسمیت شناختن حق خود ارادیت این مردم است که صلح در شرق‌میانه تضمین شده میتواند.

اگر به ماجرای اخیر توجه کنیم باز هم اسرائیل است که ظالم واقع شده است و از حقوق انسانی مردم فلسطین عدول کرده است، اسرائیل باید موازین بین المللی را رعایت کند، محاصره‌غزه را که در تناقض آشکار با تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است، پایان دهد.

امارت اسلامی افغانستان جداً بر رعایت حقوق حقه مردم فلسطین تاکید دارد و از تمام کشورها و نهادهای پیشتاز بین‌المللی به‌ویژه ملل متحد خواستار این است که در جلوگیری رژیم نژادپرست اسرائیل از مجازات جمعی مردم مظلوم فلسطین به دلیل ناکامی نیروهای امنیتی اسرائیل، مکلفیت خویش را ادا کنند و نگذارند که مردم فلسطین بیشتر از این در آتش ماجرا های یک رژیم خفته در جهالت بسوزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *