گزارش

دیدارمعاون اداری ریاست الوزراء با سفیر جاپان و هیأت بنیاد صلح ساساکاوا   

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا با سفیر و هیأت بنیاد صلح ساساکاوای جاپان دیدار نموده، در این نشست آقای تادامیچی یاماموتو نماینده پیشین سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز حضور داشت.

 

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا با سفیر و هیأت بنیاد صلح ساساکاوای جاپان دیدار نموده، در این نشست آقای تادامیچی یاماموتو نماینده پیشین سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز حضور داشت.

معاون اداری ضمن ابراز خوش‌آمدید به آن‌ها از کمک و همکاری جاپان به افغانستان در عرصه‌های مختلف به خصوص خدمات داکتر تیتسو ناکومورا، ابراز امتنان کرد.

تادامیچی یاماموتو، نماینده پیشین سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت، خوشحال است که دوباره از افغانستان دیدن می‌کند، البته مردم افغانستان و این کشور در   قلب مردم جاپان جا دارند.

موصوف افزود که عادی سازی روابط امارت اسلامی با جهان به نفع جهان و افغانستان می‌باشد و جاپان آماده است در این زمینه همکاری نماید.اتسوشی سونامی، رئیس بنیاد صلح ساساکاوای جاپان ضمن ابراز خرسندی از تامین امنیت سرتاسری در افغانستان گفت که ما صدای مردم جاپان هستیم و برای کمک به مردم افغانستان آماده می‌باشیم.

سونامی افزود، تامین امنیت سرتاسری در افغانستان باعث شده است تا در بخش‌های صحت، معارف، زراعت و سایر عرصه‌ها فعالیت‌های خویش را آغاز کنیم، زیرا هدف بنیاد ما رفاه مردم افغانستان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

سرپرست سفارت جاپان در افغانستان گفت؛ تا اکنون جاپان بیشتر از ۵۸ ملیون دالر به افغانستان کمک نموده است و تصمیم دارد تا در بخش‌های غذایی و مهاجرات نیز کمک خویش را ادامه دهد.

مولوی عبدالسلام حنفی گفت: با اعلان عفو عمومی در کشور که از سوی امارت اسلامی صورت گرفت حتی آنانی که بر علیه مجاهدین در جنگ دخیل بودند، مورد عفو قرار گرفته و به گونه آزادانه، در کشور زندگی می‌نمایند.

همچنان حنفی افزود، مواد مخدر یک چالش بزرگ برای افغانستان و جهان بود، که امارت اسلامی کشت، تولید، قاچاق و استفاده مواد مخدر را ممنوع قرار داده است که این یک دستآورد بزرگ است.

معاون اداری ریاست الوزراء در مورد کارکردهای امارت اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه جمع آوری و تداوی معتادین، از بین بردن فساد اداری و تنظیم بودجه ملی از عواید داخلی یادآوری نموده گفت، ما برای ساختن افغانستان وآبادی آن کوشش می‌کنیم .

در این دیدار معاون اداری با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری فعالیت صورت گیرد افزود که امارت اسلامی می‌خواهد با تمام کشورها به اساس احترام و تعامل متقابل روابط نیک وحسنه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *