سخن انیس

از دستاوردها باید حراست صورت گیرد

این همه آزادی، آرامی و فضای بهتر زندگی که نصیب ملت زجرکشیده‌ی افغانستان شده اند، همه از برکت خون پاک شهدا و زحمات و فداکاری مجاهدینی بوده که در طی بیست سال جهاد و مبارزه بی‌نظیر، به دست آمده اند.

این همه آزادی، آرامی و فضای بهتر زندگی که نصیب ملت زجرکشیده‌ی افغانستان شده اند، همه از برکت خون پاک شهدا و زحمات و فداکاری مجاهدینی بوده که در طی بیست سال جهاد و مبارزه بی‌نظیر، به دست آمده اند.

در کنار آزادی و آرامی، امروز ملت بزرگ افغانستان به آبادی نیز دست می‌یابند و باگذشت هرروز به شکوفایی وطن دست می‌یازند و با خاطر آرام و اطمینان قلبی، به ساخت‌وساز میهن خود می‌پردازند.

به همگان روشن است؛ این پیروزی و آزادی و همچنان این امکانات رفاهی و آسایشی که نصیب ما ملت شده اند، همه از برکت خون پاک شهدای کرام و زحمات بی‌دریغ مجاهدین واقعی بوده است.

باید همه برای حفظ این دستاوردها احساس مسئولیت کنیم و دستاوردهایی که با خون هزاران شهید مظلومِ گلگون‌کفن به دست آمده اند را حفظ و حراست نماییم و نباید این دستاوردها را مانند رهبران جهادی گذشته حیف‌ومیل کنیم و به باد یغما بسپاریم.

رهبرانی که در برابر اشغال شوروی و کمونیستان خون‌آشام جهاد و مبارزه کرذند، متٲسفانه آخرالامر اکثراً در دام دالر امریکا افتادند و عاشق گیسوان بلند دالر امریکایی شدند.

این رهبرنماها، خون پاک چند میلیون شهید و زخمی

را در نظر نگرفتند و به محض نشان‌دادن چراغ سبز امریکا، همه دستاوردها را فروختند و در سفره‌ی ظاهراً رنگین امریکا سهیم شدند و از حملات نظامی امریکا در افغانستان و تجاوز نیروهای صلیبی در این سرزمین اسلامی، حمایت کردند.

دیری نگذشت که این رهبرهای شیفته‌ی دالر در نزد امریکا هم محبوبیت خود را از دست دادند و همه در پای تربیت‌یافتگان و جاسوسان امریکا افتادند و زندگی ذلت‌بارتری را اختار کردند.

واضح است کسانی که خون پاک شهدا را پایمال می‌کنند و در حق گروه جان‌برکف و آزادی‌خواه، جفا روا میدارند، زود خواهد بود که رسوا شوند و زندگی فیضحت‌باری را تجربه نمایند.

زمام‌داران و دست‌اندرکاران امارت اسلامی باید از سرنوشت رهبران گذشته درس عبرت بگیرند و بیشتر از پیش در خدمت اسلام، ملت مجاهد و قهرمان خود قرار داشته باشند و خود را بیشتر آراسته به زیور تقوا و تعهد نمایند.

مسئولین باید خون پاک شهدا و جانبازی‌های بی‌نظیر مجاهدین را جدًّا در نظر بگیرند و تمام امور را در پرتو دین مقدس اسلام و شریعت ناب محمدی (ص) در منصه‌ی اجرا بگذارند و شهدای گلگون‌کفن و مجاهدین واقعی را فراموش نکنند.

زمامداران کشور، باید کوشش کنند تا در دام مادیات، تشریفات و حیف‌ومیل نیفتند، خدمت خلق الله و ملت زجرکشیده را وظیفه‌ی ایمانی و وجدانی خود بدانند و تطبیق احکام الهی و شرع و قانون اسلامی را سرلوحه‌ی وظایف خویش قرار بدهند.

تا باشد با خدمت خلق، رضای خالق به دست بیاید و باعث خوشنودی آن ذات واجب والوجود و داور حقیقی گردد و همچنان زمینه‌ی ترقیات و پشیرفت ملک و سعادت و نیکبختی ملت نیز فراهم شود.

پس این نکات را باید به شکل برجسته و برازنده در نظرداشت و برای تطبیق و عملی کردن آن، گام متین و استواری را باید برداشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن