سخن انیس

ملت همدیگرپذیر شکست ناپذیر است

مردم افغانستان از قرن‌هاست که باهم زیست و زندگی دارند و این سرزمین را خانه‌ی مشترک خویش می‌دانند.

 

مردم افغانستان از قرن‌هاست که باهم زیست و زندگی دارند و این سرزمین را خانه‌ی مشترک خویش می‌دانند.

اما پیوسته در میان این ملت افرادی بوده که به دستور بیگانگان، به فتنه‌ونفاق دست یازیده و برای افتراق و پراکنندگی این ملتِ باهم‌برادر تلاش ورزیده اند.

زمانی بود که انگلیس‌ها برای متفرق کردن این ملت تلاش ورزید و تجاوز کرد و آخرالامر به شکست مواجه شد.

بعدازآن روس‌ها نیز به تفرقه پرداخت و در افغانستان تجاوز نظامی کرد و آخرالامر شکست تلخی را تجربه کرد.

در این اواخر، امریکا و ناتو نیز با سیاست‌های خصمانه، منافقانه و تفرقه‌اندازی‌های عجیب و غریب در افغانستان حمله‌ی نظامی نمودند و برای بیست سال، مردم این سرزمین را شهید و زخمی و این خاک و خطه را به خاکستر مبدل کردند.

افغانستان در بیست سال اشغال، تمام هست‌وبود خود را از دست داد و حتی وحدت ملی در این سرزمین سخت آسیب دید و شیرازه‌ی آن ازهم پاشید.

اما با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، اخوت و برادری در میان این ملت بزرگ، بازگشت و افغانستان به‌خانه‌ی مشترک تمام اقوام این سرزمین تبدیل شد.

امارت اسلامی افغانستان در این راستا خدمات شایانی را انجام داد و کشور را از چنگ تعصب، تبعیض، تیکه‌داران قومی، جزایر قدرت، ملوک الطوایفی و صدها فتنه‌وفساد دیگر نجات داد و این سرزمین را به خانه‌ی مشترک همه اقوام ساکن در کشور مبدل کرد.

امروز بر ملت افغانستان است که باهم برادروار زندگی کنند و غبار کینه، کدورت و پدیده‌های منفی را از شیشه‌ی دل‌های شان بزدایند و با حسن نیت، همدلی و همدیگرپذیری زندگی نمایند.

واضح است، ملتی که در پرتو وحدت ملی و اخوت اسلامی زندگی داشته باشند، ملت شکست‌ناپذیر  خواهد بود و هیچ‌قدرتی نمی‌تواند خواهش‌ها و فرمایش‌های خود را بر آنان، تحمیل نماید و بقبولاند.

امروز که افغانستان از خود استقلال و آزادی دارد و به نعمت آرامی دست یافته است، باید برای آبادی و شکوفایی این سرزمین نیز تلاش کنیم و این کشور ویرانه را به بهشت روی زمین، مبدّل نماییم.

به امید آبادی و شکوفایی افغانستان عزیز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن