سخن انیس

بی‌تفاوتی جهان اسلام در قبال غزه عواقب خطرناک خواهد داشت

غزه؛ بیش از یک ماه می‌شود که زیر ضربات مرگبار و مورد آماج نیروهای خونخوار و تا دندان‌مسلح اسرائیلی قرار دارد.

غزه؛ بیش از یک ماه می‌شود که زیر ضربات مرگبار و مورد آماج نیروهای خونخوار و تا دندان‌مسلح اسرائیلی قرار دارد.

در این حملات، بیش از ده هزار تن از اهالی بی‌گناه غزه به شهادت رسیده اند و ده‌ها هزار تن دیگر جراحت برداشته اند.

شهر غزه، خانه‌ها و منازل با گذشت هرلحظه ویران می‌شوند و مساجد و اماکن مقدسه با بمب‌های چندتُنی دشمن سفاک، فرو می‌ریزند.

اما، دراین مورد جهانیان در مجموع و خصوصاً جهان اسلام و کشورهای اسلامی به سکوت مرگباری تن داده اند که حتی صدایی هم برای نجات غزه و اهالی مسلمان و بی‌گناه آن، بلند نمی‌کنند.

نجات ملت مظلوم و رنجدیده‌ی فلسطین و غزه، در حقیقت برای مسلمانان و امت اسلامی وجیبه‌ی دینی و وجدانی بوده که باید برای ادای آن تلاش کنند و سعی بلیغی باید به خرج دهند.

اما بدبختانه کشورهای اسلامی، به سکوت مرگباری تن داده اند و هیچ کشوری نیست صدایی بلند کند و به جز از امارت اسلامی و یک ـ دو کشور دیگر، بقیه مهر سکوت برلب زده اند و خاموشی مطلق اختیار کرده اندبرخی از کشورهای اسلامی نه تنها واکنشی از خود نشان نمی‌دهند، بل‌که قصد دارند در عین روزگار سیاه ملت غزه و در جوش بمباردمان و شهادت آنان، جشن موسیقی برگزارکنند و به سرور، شادمانی و مستی بپردازند.

این بی تفاوتی‌ها نشان میدهند که کشورهای اسلامی در غم و دردِ هم شریک نیستند،  وحدت،  اتفاق و برنامه‌ای برای نجات همدیگر از چنگال ظلم و وحشت، ندارند.

چندسال قبل که افغانستان و عراق مورد تجاوز امریکا و ناتو قرار گرفتند، هیچ کشوری همدردی نکرد و امروز که غزه به خاک و خون کشانده شده است هم هیچ کشوری صدا بلند نمی‌کند،

این‌ها همه نشان‌دهنده‌ی غفلت، بی‌احساسی و بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی و جهان اسلام است.

اگر وضعیت به این منوال ادامه پیدا کند، شکی نیست که روزگار امت اسلامی بدتر از امروز شود و کشورهای اسلامی یکی پی دیگری مورد تجاوز کشورهای کفری قرار گیرند و زهر تجربه‌ی اشغال، مظلومیت و بربادی را بچشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *