سیاسی

از اوج قساوت تا آغوش‌ گرم امارت

نویسنده: محمدصادق طارق معضل کنونی افغانستان را می‌توان در اشغال غیرقانونی مستبدان جهان منحصر دانست؛ از شهادت هموطنان بی‌دفاع ما گرفته تا ویرانی خانه‌ها و پناه جستن شان به آغوش بیگانه‌گان، هر دردی که در پیکر خونین این ملت مظلوم احساس می‌شود ریشه‌اش به اشغالگران خارجی و دشمنان قسم‌خورده‌ی بشریت بر می‌گردد.

نویسنده: محمدصادق طارق

معضل کنونی افغانستان را می‌توان در اشغال غیرقانونی مستبدان جهان منحصر دانست؛ از شهادت هموطنان بی‌دفاع ما گرفته تا ویرانی خانه‌ها و پناه جستن شان به آغوش بیگانه‌گان، هر دردی که در پیکر خونین این ملت مظلوم احساس می‌شود ریشه‌اش به اشغالگران خارجی و دشمنان قسم‌خورده‌ی بشریت بر می‌گردد.

اوضاع نابسامان پناه‌جویان افغان که بر خلاف تمام اصول و قوانین بین‌المللی پناهندگی تحت ستم و جفای برخی از کشورهای همسایه قرار گرفته‌اند و در حال حاضر که از یک‌سو زمستان و فصل سردی فرا می‌رسد و از سوی دیگر آنان‌ به اخراج اجباری محکوم شده‌اند واقعاً دردآور می‌باشد اما به‌دلیل اینکه هموطنان گرامی ما از اوج قساوت سنگ‌دلان رهایی یافته و به آغوش گرم امارت برگشته‌اند خوشحالیم.

امارت اسلامی به‌عنوان یک حکومت مستقل و مسئول، دروازه مهربانی‌اش را برای ورود تمام پناه‌جویان مظلوم‌ باز نگهداشته است تا در حد امکان بتواند آنان را در هر زمینه خدمت و یاری نماید. به‌همین دلیل یک هئیت بلند رتبه و ذی‌صلاح تحت رهبری مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزراء به مرز تورخم سفر نموده است که مشکلات هموطنان گرامی ما را از نزدیک نظارت نموده و در پی حل نمودن آن‌‌ها باشد.

 

به علاوه از سفر رسمی مسئولین بلندپایه امارت اسلامی جهت استقبال، خوش‌آمدگویی و رسیدگی به مشکلات مهاجرین، امیرالمؤمنین حفظه‌الله به تمام وزارت‌های مربوطه حکم نموده است تا امکانات خود را در خدمت مهاجرین افغان قرار دهند که از این قبیل می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • صدها موتر باربری کلان به‌شمول تشناب‌های سیار، جنراتورهای برق و تانکرهای آب از سوی وزارت‌ دفاع ملی با هماهنگی وزارت ترانسپورت به نقطه صفری مرز تورخم فرستاده شده‌اند تا مهاجرین بی‌سرپناه را به مناطق معین‌شان آسوده‌تر و زودتر انتقال دهند.
  • بر اساس دستور خاص امیرالمؤمنین حفظه‌الله به وزارت‌های حج و اوقاف و معارف وظیفه سپرده شده است که جهت ساختن مساجد و مهیا نمودن زمینه درس و تدریس برای مهاجرین، هرچه عاجل‌تر اقدام نمایند تا با مشکلات مواجه نگردند. به‌همین دلیل کمیته مذکور تحت رهبری شیخ زرمحمد حقانی روزچهارشنبه دو بار با مهاجرین عودت‌کننده جلسات دائر نمود و آنان را اطمینان داد که کار تنظیم مساجد و آغاز تعلیم را با هماهنگی شما شروع می‌کنیم.
  • صدها تن پرسونل تخنیکی مجهز به کامپیوترها و وسائل مورد نیاز از سوی کمیته استقبالیه در مرز تورخم مستقر شده‌اند تا هر چه زودتر پروسه‌ی ثبت مهاجرین را آغاز نمایند و جلوی امواج ازدحام را بگیرند.
  • تیم‌های سیار صحی وزارت صحت عامه به مرز تورخم‌ رسیده‌اند و در ارائه نمودن خدمات صحی به مهاجرین محترم کاملاً اعلان آمادگی کرده‌اند.
  • وزارت مخابرات کشور اعلان نموده است که هرچه زودتر جهت رفع حوائج و نیازهای مهاجرین، آنتن‌های سیار مخابراتی را با کیفیت اعلی نصب می‌کند و‌ در شش ماه نخست قیمت سیم کارت مخابراتی را نیز به ۵۰ افغانی کاهش داده‌ است. جهت حل شدن مشکل مذکور وزارت مخابرات روز چهارشنبه انتن‌های مخابراتی موقت را نصب نمود که در تمام ساحه خدمات انترنتی و مکالماتی با کیفیت خوب عرضه می‌شود.
  • وزارت تحصیلات عالی کشور به تمام محصلان‌ و اساتید افغان که در بیرون از کشور مشغول تحصیل و تدریس بوده‌اند و در حال حاضر به وطن برگشته‌اند اطمینان داده است که با توجه به اسناد تحصیلی شان زمینه تحصیل را در پوهنتون‌های امارتی و خصوصی برای‌شان مهیا می‌نماید و برای اساتید نیز طبق لیاقت و استعداد شان زمینه تدریس را فراهم می‌سازد.

از خدمات فوق واضح می‌گردد که تمام ارگان‌های دولتی اعم از نظامی و ملکی در ارائه خدمات به مهاجرین محترم از هیچ نوع تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *