افغانستان

تلاش‌ها برای تکمیل کار سالنگ‌ها تا پیش از زمستان ادامه دارد

مسئولان محلی پروان گفته‌اند که کار در داخل تونل سالنگ به شدت جریان دارد و تلاش می‌شود تا پیش از فصل زمستان تکمیل شود.

مسئولان محلی پروان گفته‌اند که کار در داخل تونل سالنگ به شدت جریان دارد و تلاش می‌شود تا پیش از فصل زمستان تکمیل شود.

مسئولان، بی‌آنکه تاریخ دقیق باز شدن شاهراه سالنگ به روی رفت‌وآمد را اعلام کنند، گفته‌اند که کار گالری ۱۶ در قسمت شمالی تونل در آستانه تکمیل شدن است.

این در حالی‌ست که وزارت فواید عامه گفته بود که کار داخل تونل سه ماه زمان می‌برد.

محمد ادریس انوری، معاون والی پروان به خبرنگار طلوع‌نیوز گفت:  «کوشش همین است که قبل از زمستان و قبل از سردی راه به روی عبور و مرور باز شود و اگر بند هم باشد، بخاطر این خاطر خواهد بود که پروسه کار به وجه احسن پیش برود.»

عزیزالله عمر، فرمانده امنیه پروان گفت: «کار در این گالری از هشتاد فیصد هم بالا رفته و و اگر خدا خواسته باشد، پیش از زمستان تکمیل شود.»

اما مسئولان شرکت‌های پیمان‌کار گفته‌اند که شدت سرما و بارش برف و باران سبب شده است تا از سرعت کار در داخل تونل کاسته شود.

ویس الدین، مسئول شرکت پیمان‌کار سالنگ شمالی گفت:  «مشکل طبیعی است، ممکن یگان وقت برف بیاید؛ اما ما تدابیر داریم.»

از سویی دیگر، مسافران و راننده‌ها گفته‌اند که اگر شاهراه سالنگ در زمستان پیش‌رو باز نشود، رفت‌وآمد از مسیرهای بدیل سالنگ ناممکن خواهد بود.

دادمحمد، راننده گفت:  «ما از راه غوربند و شیبر آمدیم، پنج شب می‌شود که در راه هستیم. راه بسیار خراب است. از دولت این را می‌خواهیم که سالنگ را باز کند.»

کار بازسازی هشتاد کیلومتر شاهراه سالنگ به شمول دو اعشاریه هفت کیلومتر در داخل تونل از سوی وزارت فواید عامه به دو شرکت داخلی واگذار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *