سیاسی

جنایت دیگر در اردوگاه جبالیا    

عجب جهانی! عجب جهانی! اسرائیل غاصب چند بمب یک‌تنی روی اردوگاه جبالیا می‌ریزد. بچه‌ها و زنان تکه‌تکه شده‌اند. شماری از کودکان در بیمارستان در حال خون‌ریزی شدیدند و داکتران و پرستاران فقط فرصت می‌یابند آن‌ها را ردیف کنند و از روی هم کنار بزنند.

رسانه

عجب جهانی! عجب جهانی! اسرائیل غاصب چند بمب یک‌تنی روی اردوگاه جبالیا می‌ریزد. بچه‌ها و زنان تکه‌تکه شده‌اند. شماری از کودکان در بیمارستان در حال خون‌ریزی شدیدند و داکتران و پرستاران فقط فرصت می‌یابند آن‌ها را ردیف کنند و از روی هم کنار بزنند. نه‌سرمی، نه امکان عمل و نه حتی امکان بانداژ زخم‌ها. مردم در گودال قتلگاه جبالیا جمع شده‌اند، تا جنازه‌ها را جمع کنند، بی‌آنکه بدانند چه سرنوشتی در لحظه‌ای دیگر انتظار آنان را می‌کشد. هیچ‌جای غزه خارج از امکان فرود بمب‌ها نیست. هیچ‌جا پناهگاه نیست. هیچ‌جا آب نیست، برق نیست، غذا نیست، دارو نیست. عجب جهانی!

در بیست و ششمین روز حملات اسرائیل به غزه، آمار شهدا و زخمی‌ها از مرز ۳۰ هزار تن عبور کرد تا برگ دیگری در کارنامه سیاه اشغالگران ثبت شود. در تازه‌ترین جنایت، جنگنده‌های صهیونیستی اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را با شش موشک یک تنی بمباران کردند که بیش از ۴۰۰ شهید و زخمی برجای گذاشت.

درحالی که جامعه جهانی هر روز به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد که کشتار غیرنظامیان را در غزه متوقف و مسیر امدادرسانی را باز کند، صهیونیست‌ها برخلاف خواست نظام بین‌الملل، هر روز دامنه جنایت‌های خود را علیه فلسطینیان تشدید می‌کنند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را بمباران کردند و دست به کشتار جدیدی زدند. به گزارش شبکه المیادین، در این حمله بر اساس آمار‌های اولیه بیش از ۴۰۰ تن شهید و زخمی شده‌اند. این درحالی است که برخی منابع غیررسمی، تعداد شهدا را بالغ بر ۴۵۰ تن اعلام کرده‌اند. وزارت کشور غزه اعلام کرد که اردوگاه جبالیا با شش بمب بمباران شد که هر کدام یک تن مواد منفجره وزن داشتند. بیشترین تعداد قربانیان کشتار کمپ جبالیا را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. اشرف القدره، سخنگوی وزارت صحت غزه به شبکه الجزیره گفت: «آنچه در جبالیا رخ داده، نخستین کشتار غیرنظامیان به دست اسرائیل نیست. با امکانات محدود خود در تلاش هستیم افراد زخمی را از زیر آوار خارج کنیم و نجات دهیم.» القدره با بیان اینکه به خاطر تراکم جمعیت، احتمالاً تعداد بیشتری به شهادت رسیده‌اند، افزود: «شاید تعداد شهدا، با شهدای فاجعه بیمارستان المعمدانی برابر شود.» در حمله به بیمارستان المعمدانی، بیش از هزار تن از ساکنان غزه شهید و صد‌ها تن دیگر هم مجروح شدند که موجی از مخالفت‌های جهانی را به همراه داشت. از سوی دیگر، مدیر بیمارستان اندونزی که جنایت جبالیا در نزدیک آن رخ داد، در گفتگو با الجزیره با بیان اینکه قربانیان دچار سوختگی شده‌اند، گفت: «این آثار نشان می‌دهد اشغالگران در این بمباران از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده کرده اند.»

جنایت جبالیا در زمانی انجام می‌شود که سازمان ملل و دیگر نهاد‌های حقوق بشری خواستار توقف حملات به غزه و باز کردن مسیر‌های کمک‌رسانی هستند تا از تشدید فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری کنند ولی اشغالگران اجازه بازگشایی گذرگاه رفح تنها مسیر کمک‌رسانی به غزه از مرز مصر را نمی‌دهند. مدیر اجرایی یونیسف و شورای امنیت سازمان ملل از وضعیت وخیم و غیرانسانی کودکان در نوار غزه، تحت تأثیر حملات مرگبار رژیم صهیونیستی خبر داد و عنوان کرد هزینه واقعی جنگ در غزه را می‌توان از زندگی هزاران کودکی که جان خود را از دست داده یا در شرایط جنگی اسفناکی قرار دارند، بررسی کرد. با وجود این شرایط اسفبار در غزه، امریکا بار دیگر مخالفت خود را با آتش‌بس در این منطقه اعلام کرد و مدعی شد که توقف درگیری‌ها در شرایط کنونی به صلاح نیست، زیرا این مسئله تنها به نفع حماس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *