گزارش

افتتاح یک چهارراهی در فاریاب

مسئولان شاروالی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب کار یک چهارراهی را در حضور سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این ولسوالی افتتاح کردند.

مسئولان شاروالی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب کار یک چهارراهی را در حضور سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این ولسوالی افتتاح کردند. این چهاراهی به هزینه بیش از 20 میلیون افغانی ازسوی یک شرکت خصوصی، با هماهنگی شاروالی اندخوی در مسیر شاهراه اندخوی – میمنه، اعمار می‌شود.

اداره شاروالی این ولسوالی با همکاری مالی یک شرکت خصوصی با نام “ضیایی پترولیم” کار این چهارراهی را آغاز کرد.

داملا عتیق‌الله کریمی، شاروال ولسوالی اندخوی می‌گوید که هزینه این پروژه، بیش از 20 میلیون افغانی برآورد شده و کار اعمار آن تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

شاروال اندخوی افزود که در سال روان این دومین چهارراهی در این ولسوالی است که با همکاری مالی تاجران ملی کارش آغاز شده و قرار است که دو چوک دیگر نیز در این ولسوالی ساخته شود.

«اندخوی یک ولسوالی بزرگ است، نفوس هم زیاد دارد، اما بازارش بسیار خورد است. به این خاطر ما تصمیم گرفتیم که در چهار طرف بازار، چوک اعمار کنیم که هر چوک خودش بازار خواهد شد.»

مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نیز با استقبال از سهم گیری تاجران ملی در بازسازی و انکشاف کشور، گفت که زمینۀ خدمت برای تاجران ملی و سرمایه‌گذاران مساعد گردیده تا آنان از امکانات دست داشته شان، در راه‌های نیک و آبادی کشور کار بگیرند.

«خوشحالیم که امروز به یکی از ولایت‌های افغانستان و در یکی از ولسوالی‌های آن قرار داریم که به‌خاطر آبادی، ترقی، بهبودی، بهسازی و بازسازی وطن، گامی گذاشته می‌شود. این بسا جای افتخار است.»

سرپرست وزارت زراعت همچنان از سایر تاجران ملی خواست که در پروژه‌های عالم المنفعه، درکنار حکومت سهم گرفته و در داخل کشور سرمایه گذاری نمایند تا زمینه‌های اشتغال برای جوانان فراهم گردد.

با این حال حاجی عبدالمؤمن ضیایی، رئیس شرکت اعمارکننده این چهارراهی می‌گوید:”این چهارراهی به نام چوک ضیایی پترولیم، تا سه ماه آینده به شکل استندرد و اساسی تکمیل خواهد شد.»

از سویی هم باشندگان ولسوالی اندخوی با استقبال ازاعمار این چهارراهی، می‌گویند که تطبیق چنین پروژه‌های انکشافی در مناطق شان، از یک سو سبب ایجاد فرصت‌های کاری بیشتر برای مردم گردیده و ازسوی دیگر باعث انکشاف و زیبایی بیشتر شهر می‌شود.

حاجی حمیدالله، یک تن از باشندگان ولسوالی اندخوی چنین می‌گوید:”هرجا که امنیت باشد، طبعاً آنجا کار هم صورت می‌گیرد. تاجران هم سرمایه گذاری می‌توانند. من از تمام تاجران ملی کشور خود تقاضا می‌کنم که هر کدام به نوبۀ خود، در قسمت بازسازی و آبادی وطن سهم فعال بگیرند.»

چندی قبل نیز کارساخت یک چهاراهی به هزینۀ 20 میلیون افغانی از سوی یک شرکت خصوصی و همچنان کار سه پروژه انکشافی عام المنفعه به ارزش بیش از 41 میلیون افغانی، از بودجه شاروالی این ولسوالی آغاز گردیده بود که تااکنون کار آن جریان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن