افغانستان

مدرسه جهادی در بامیان  افتتاح شد

سرپرست وزارت معارف کشور طی سفری در ولایت بامیان یک مدرسه جهادی را افتتاح نمود.

سرپرست وزارت معارف کشور طی سفری در ولایت بامیان یک مدرسه جهادی را افتتاح نمود. سید حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف در مراسم افتتاحیه این مدرسه گفت که مدارس جهادی در سطح کشور برای تحکیم تعلیمات دینی و فراگیری آموزش دینی و قرآنی ایجاد می‌شود که هدف اصلی مدارس جهادی هدایت‌گری مردم در راه نبوی می‌باشد. وی علاوه کرد که مدرسه جهادی بیانگر مصداق علم و روشنایی است:«برای هدایت و روشنایی جامعه در راه قرآن و دین، باید معلمین و شاگردان مدارس جهادی اشخاص دین دوست، عالم دوست و خادمان دین باشند تا بتوانند شاگردان مدرسه جهادی را به شخصیت‌های علمی و تاثیرگذار تبدیل کند.»

سرپرست وزارت معارف تعهد کرد که ما تلاش می‌کنیم که مشکلات کمبود معلم، کتب و امکانات درسی در ولایت بامیان و مدرسه جهادی را بزودی حل نموده و سایر مشکلات آن را نیز به‌صورت اساسی مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

از سوی هم مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان در افتتاح مدرسه جهادی بامیان این ابتکار را یک گام مهم دانسته و گفت: «این مدرسه پر از شئونات اسلامی بوده تا برای آموختن و ساختن فرزندان وطن و جامعه به روش محمدی عمل کند.» وی علاوه کرد که این مدرسه که اهدافش آموختن علوم قرآن و حدیث نبوی(ص) است، برای هر فرد جامعه اعم از اهل تشیع و تسنن افتتاح شده و تمام اقوام زیر یک چتر واحد و محمدی می‌توانند حدیث نبوی و قرآن کریم را بیاموزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *