افغانستان

هیأت امارت اسلامی بر حذف فهرست‌سیاه و آزاد سازی ذخایر بانکی تاکید کرد

هیأت امارت اسلامی افغانستان درنشست با نماینده ویژه امریکا تأکید نمود که برای اعتماد سازی مهم است تا فهرست‌ سیاه برداشته و ذخایر بانکی آزاد شود.

هیأت امارت اسلامی افغانستان درنشست با نماینده ویژه امریکا تأکید نمود که برای اعتماد سازی مهم است تا فهرست‌ سیاه برداشته و ذخایر بانکی آزاد شود.

عبدالقاهر بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان امروز با نشر این خبر گفته است.

هیأت امارت اسلامی افغانستان به ریاست مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه که در آن افزون بر نمایندگان وزارت مالیه و‌ د افغانستان بانک، مسوولین سفارت و دفتر سیاسی افغانستان در قطر نیز اشتراک داشتند، با تام ویست، نمایندهٔ ویژهٔ امریکا برای افغانستان و هیأت عالی‌رتبهٔ پانزده‌نفری همراه‌ وی از ادارات مختلف، دو روز متواتر به سطح کمیته‌های اجتماعی و مختلف تخنیکی گفت‌وگو نمودند.

درین‌ نشست روی اعتمادسازی میان دوطرف، برداشتن گام‌های عملی درین‌ راستا، حذف فهرست‌های سیاه و برداشتن تحریم‌ها، آزادسازی ذخایر د افغانستان بانک، حفظ ثبات اقتصادی افغانستان،مبارزه با مواد مخدر و موضوعات حقوق بشری گفت‌وگو صورت گرفت.

او افزوده است امارت اسلامی افغانستان یک‌باردیگر تأکید نمود که برای اعتمادسازی مهم است تا فهرست‌های سیاه و جایزه برداشته شود و ذخایر بانکی آزاد شود تا افغان‌ها بتوانند اقتصاد خود را بدون کمک‌های خارجی ایجاد کنند.

همچنان کمک‌های بشردوستانه، رفت‌وآمد آزادانه به افغانستان و دسترسی افغان‌ها به خدمات قونسلی در سراسر جهان نیز موضوعاتی مهم بودند که مورد بحث قرار گرفتند.

اینکه اکثریت محدودیت‌های بانک‌های افغانستان برداشته شده و معاملات برای آن‌ها آسان شده است، پیشرفتی مثبت دانسته شد

او گفته است دو طرف همچنان روی تداوم چنین نشست‌ها، تفاهم و تعامل تأکید نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *