اسلامی

هموطن مسلمانم، افتخار کن؛ ثروت‌مند واقعی تو هستی!

در این شکی وجود ندارد که بزرگترین ثروت دنیا و آخرت برای یک انسان، داشتن ایمان و نعمت اسلام است. قبل از اینکه یک مقایسه جالبی میان فقرای اصلی و ثروت مندان واقعی انجام دهیم، بیایید اندکی در ارزش واقعی دنیا و آخرت بیندیشیم؛

در این شکی وجود ندارد که بزرگترین ثروت دنیا و آخرت برای یک انسان، داشتن ایمان و نعمت اسلام است.
قبل از اینکه یک مقایسه جالبی میان فقرای اصلی و ثروت مندان واقعی انجام دهیم، بیایید اندکی در ارزش واقعی دنیا و آخرت بیندیشیم؛
علمای بزرگ اسلام، دنیا را به سفری کوتاه مدت و آخرت را به منزل واقعی و مقصد اصلی تشبیه کرده اند.
از این رو یک مسافر اگر زمان و سرمایه اش را در مسیر راه به ساختن خانه و … مصرف کند و آنرا منزل اصلی خود بداند، می‌توان او را یک احمق فرض کرد، زیرا هیچ انسان عاقلی برای چند روز محدود، وقت و سرمایه اش را بر خانه‌ی که به زودی آنرا ترک می کند، هدر نمی‌دهد.
و همچنان آخرت را به منزل گاه اصلی تعبیر کرده اند که جای بود و باش واقعی یک انسان است و باید تمام تلاش خود را انجام دهد که آنرا به بهترین وجه بسازد تا آسوده خاطر گردد.
بر این اساس برای یک مسلمان لازم است تا در فکر سرای آخرت باشد، نمیگوییم برای زندگی دنیا تلاش نکند، از راه حلال کسب هر نعمتی برای انسان فضیلت است، اما باید این دنیا را سفر کوتاه مدت فرض کند و هدف اصلی اش سرای آخرت باشد.
در حدیثی قدسی وارد شده است که خداوند متعال می‌گوید اگر دنیا به انداره پر پشه‌ی برایم ارزش میداشت، برای کفار یک قطره آب هم نمی دادم. و در آیات و احادیث زیادی بر این مسئله تاکید شده است که دنیا به هیچ وجه با آخرت در مقایسه نیست و از لحاظ مقایسه ارزشی، اصلا” دنیا ارزش آنرا ندارد که با آخرت مقایسه شود.
از این رو هرکس بتواند سرای ابدی خود را بسازد، ثرمایه دار ترین فرد دنیا و آخرت در مقام و درجه خود است و هرکس نتواند آخرت خود بسازد، شقی ترین و بدبخت ترین انسان در درجه خود است.
اما حالا بیایید یک مقایسه‌ی از فقرا و ثروتمندان دنیوی داشته باشیم.
بیل گیتس، ایلان ماسک، پوتین، ترامپ، اوباما، بایدن، و … تجاران و رؤسای جمهوری که بر دنیا حاکمیت می کنند و زر و زور در اختیار شان است؛ آیا به نظر شما تمام زر و زور شان به اندازه یک سبحانه الله گفتن یک فرد مؤمن و مسلمان ارزش دارد؟!
آیا میتوان ایمان یک مسلمان را در مقایسه با مال و دارایی و قدرت حاکمان غیر مسلمان فعلی دنیا سنجش کرد؟! مگر گنجینه‎های قارون توانست او را از عذاب الهی نجات دهد؟! و آیا سلطنت و قدرت فرعون توانست او را از عذاب الهی نجات دهد؟! به نظر تان فرعون و قارون سعادت مند شدند یا بلال حبشی و سلمان فارسی؟!
گنه کار ترین مسلمانی که عقیده و ایمانش نسبت به الله«ج» راسخ باشد و مرتکب شرک نشده باشد، از تمام ثروت مندان و قدرتمندان دنیا که نعمت اسلام و ایمان نصیب شان نشده باشد، سرمایه دار تر و سعادت مند تر است.
باید شکر الله متعال را بجای آوریم که در افغانستان 99.9 فیصد مردم ما مسلمان هستند، اگرچه از لحاظ اقتصادی با چالش هایی روبرو شدند که به فضل خدا این روز ها آوازه هایی از آبادی این وطن رنجدیده از گوشه و کنار شنیده می شود و ان شأالله به زودی به رشد و توسعه خواهد رسید.
پس ای هموطن مسلمان و مومن من، به این افتخار کن که مسلمان هستی و در کشوری زندگی می‌کنی که نظام اسلام در آن حاکم است و افتخار این را دارد که در طول تاریخ در برابر دشمنان اسلام سر خم ننموده است و گورستان امپراطوری های بزرگ جهان بوده است.
همین دوسال پیش، آمریکا؛ یا به عبارتی سوپر طاقت جهان، با چهره شرم آگین و شکست خورده افغانستان را ترک کرد و نامش به عنوان ابرقدرت شکست خورده در صفحات تاریخ ثبت شد.
در 20 سال گذشته زیر بناهای اقتصادی ما به کلی ویران شد و هیچ پروژه زیربنایی بصورت کامل به انجام نرسید، دشمنان نیامده بودند که خدمت کنند، بلکه برای نابودی وطن و ایمان ما آمده بودند.
اینک که ما صاحب نظام مستقل و اسلامی شده ایم، باید صبر کنیم و امیدوار باشیم که این وطن حتما” آباد می شود، هر فرد این وطن باید خشتی بر بلندای دیوار و پیکر زخمی این سرزمین جهت التیام وآبادی بگزارد، و نهالی برای سرسبزی این وطن غرس کند تا در آینده‎ی نزدیک شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و غیر قابل باور باشیم.
به امید افغانستان آباد، سرسبز و زیبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *