سیاسی

فعالیت کمیسیون تصفیه صفوف، قابل تحسین است

از زمانی که امارت اسلامی افغانستان به فتح و پیروزی رسیده است، افراد زیادی تازه‌َنفَس در صف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وارد شده اند و در میان مجاهدین جاگرفته اند.

حکمت

از زمانی که امارت اسلامی افغانستان به فتح و پیروزی رسیده است، افراد زیادی تازه‌َنفَس در صف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وارد شده اند و در میان مجاهدین جاگرفته اند.

اگرچه در میان این افراد کسانی هستند؛ نیک، شایسته و فهمیده می‌باشند که باعث تقویه‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می‌شوند، اما شماری از افراد استفاده‌جو و مفسد هم خود را در این صف مقدس جا زده اند و با استفاده از لباس و اسلحه‌ی مجاهد، به بهره‌جویی‌ها می‌پردازند و برای منافع شخصی شان تلاش می‌ورزند.

اگرچه کمیسیون تصفیه صفوف در این خصوص؛ کارهای مفید و تحسین‌برانگیزی را انجام داد و تعداد زیادی را شناسایی و از صف مجاهدین بیرون کرد و با این غربال‌کردن و پاک‌سازی معقول و منطقی، دستاوردی بزرگی به دست آمد.

اما، هنوز هم کسانی وجود دارند؛ بالواسطه در صف قرار گرفته اند که قبلاً علیه جهاد و مجاهدین تاخت‌وتاز داشتند ولی امروز در صف نیروهای امنیتی کشور قرار دارند و از معاش و امتیازات مجاهدین بهره می‌برند.

ازاین بابت تعداد زیادی از مجاهدین که در سنگرهای داغ جهاد در سخت‌ترین شرایط با نیروهای اشغالگر امریکایی و غلامانش مقابله می‌کردند و دراه اسلام، عزت و آزادی فداکاری می‌نمودند، شاکی استند و حتی برخی از آنان هنوز هم در حالت اسفبار بی‌کاری و بی‌سرنوشتی قرار دارند.

این امر باعث خستگی و رنجش مجاهدین شده و می‌شود و مجاهدین واقعی از کمیسیون تصفیه صفوف تقاضا دارند که در تمام ولایات و ولسوالی‌ها باید عدالت کماحقه در نظر گرفته شود و مجاهدین از حقوق حقه‌ی خویش محروم نشوند و همچنان صف مجاهدین و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور از وجود اشخاص نامطلوب، کاملا پاک گردد.

کمیسیون تصفیه صفوف در این اواخر دست به اقدامات نیک و لازم زد و افراد زیادی که نامطلوب بودند و از اخلاق حمیده برخوردار نبودند را از صف مجاهدین کشیدند.

اما این کار هنوز هم کمی‌وکاستی‌هایی را دارد، امید می‌رود که کمیسیون محترم تصفیه صفوف دراین قسمت توجه خاص نماید و تا ختم پروسه، مجاهدنما را از مجاهد واقعی تفکیک نموده، برای تقویه‌ی تامین امنیت و آرامش شهروندان کشور بیشتر از پیش تلاش بورزد تا باشد این امر منجر به رضای رب العالمین و هم منتهی به رضایت مردم و ملت رنجدیده‌ی افغانستان، گردد.

در آخر یکبار دیگر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مفید کمیسون تصفیه صفوف، تشکر می‌کنیم و امیدورایم که این نظام اسلامی بقا و دوام بیابد و این پروسه توسعه پیدا کند و با استفاده از این روال، مردم رنجدیده‌ی افغانستان به صلح و سازندگی کامل و پیشرفت‌ها و شکوفایی بزرگی‌تری دست بیابند.

و من الله التوفیق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *