افغانستان

ملا خیر الله خیرخواه :فرصت‌های مناسب و سهولت‌های لازم را برای رشد فرهنگ و هنر فراهم  می‌کنیم

ملا خیر الله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، دیروز نمایشگاه آثار هنری را که به مناسبت فراغت شاگردان آموزشگاه هنری غلام محمد میمنه گی ریاست هنرستان، برگزار شده است افتتاح کرد.

ملا خیر الله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، دیروز نمایشگاه آثار هنری را که به مناسبت فراغت شاگردان آموزشگاه هنری غلام محمد میمنه گی ریاست هنرستان، برگزار شده است افتتاح کرد.

از دور جدید این نهاد هنری ۳۳ تن از رشته های نقاشی، خطاطی، میناتوری، خطاطی و کرشنیل دوزی فارغ شده اند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر: در محفلی که به این مناسبت برگزار شد  سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، ، فراغت شاگردان رشته های مختلف هنری را به آنان مبارک گفت و افزود: غرض از اشترا ک من در این محفل، تشویق و حمایت از جوانان هنرمند است.

صوی از کار کرد های هنری شاگردان آمریت آموزشگاه هنری غلام محمد میمنه گی، به قدردانی یاد کرد و خاطر نشان کرد که برای آثار هنری فارغ شدگان بخصوص خواهرانی که در خانه کارهنری میکنند٬ نمایشگاه های هنری برگزار خواهد شد تا زمینه فروش آثار آنان فراهم شود.

او، خاطرنشان کرد که امارت اسلامی می کوشد موانع را که فرا راه رشد هنر را از میان بردارد؛ زمینه های مناسب و سهولت های لازم را برای رشد فرهنگ و هنر در کشور را فراهم کند.

مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، در سخنانش از توجه این وزارت در بخش های هنری، فرهنگی اطمینان داد و گفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ، همیشه تلاش کرده است٬ نمایشگاه های هنری و صنایع دستی را به خاطر تشویق هنرمندان و صنعت کاران، برگزار کند.

او گفت که این وزارت کار کرد های هنرمندان سایر نهاد های هنری و فرهنگی را به دیدۀ قدر می نگرد٬بعضی  از آثار هنرمندان را خریداری کند و برای شماری از آثار آنان  زمینه فروش را فراهم کند.

همچنان محمد هاشم شارق رئیس هنرستان وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت هنر ستان، یک مرکز فرهنگی است که در این نهاد در رشته های مختلف هنری شاگردان پسر و دختر تربیه شده و تقدیم جامعه می شوند.

وی افزود که  از این دورۀ  یک و نیم ساله آموزشی، ۳۳ تن پسر و دختر از رشته های نقاشی، خطاطی، میناتوری، خطاطی و کرشنیل دوزی فارغ شده اند و در این نمایشگاه بیش از دوصد اثر هنری آنان و هنرمندان این نهاد به نمایش گذاشته شده است.

اسناد فراغت و تحایف وزارت اطلاعات و فرهنگ را به فارغان  از سوی ملا خیرالله خواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر و مولوی سعدالدین سعید معین مالی ، اداری و گرځندوی و شماری دیگری از مسئولان  توزیع شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *