افغانستان

میزان صادرات افغانستان به ۳ کشور افزایش یافته است

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در ۶ ماه نخست سال روان میلادی، میزان صادرات افغانستان به پاکستان به ۶۰۰ میلیون دالر امریکایی می‌رسد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در ۶ ماه نخست سال روان میلادی، میزان صادرات افغانستان به پاکستان به ۶۰۰ میلیون دالر امریکایی می‌رسد.

به گفته اعضای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، بیشتری کالاهای صادراتی شامل قالین، میوه خشک، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌شود که با رسیدن فصل میوه تازه، میزان صادرات افزایش خواهد یافت.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، در این مورد می‌گوید: «در ۶ ماه (سال روان میلادی) به ارزش ۶۰۰ میلیون دالر به پاکستان صادرات داشتیم.»

عبدالجبار صافی، رییس اتحادیه صنعت‌کاران، نیز گفته است که میزان صادرات افغانستان به ۳ کشور پاکستان، هند و چین بیشتر است.

در همین حال، مسوولان وزارت صنعت و تجارت گفته‌اند که در سال گذشته به ارزش ۱.۲ میلیارد دالر امریکایی به پاکستان صادرات داشته‌اند.

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی این وزارت می‌گوید که در سال جاری میلادی روند تجارت میان کابل و اسلام‌آباد به‌گونه منظم جریان دارد و انتظار دارند که روابط تجاری میان دو کشور بیش از این گسترش یابد.

به گفته آگاهان اقتصادی، از این‌که سیاست خارجی امارت اسلامی استوار به موضوعات اقتصادی است از این رو، بیش از هر زمان دیگر تلاش صورت گیرد تا روابط افغانستان با کشورهای خارجی به ویژه همسایه‌ها طوری تنظیم شود که روابط تجارتی، روابط سیاسی را هم تضمین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *