گزارش

پرداخت هزینه یک پروژه عمرانی از سوی مردم در شهرمیمنه

مسئولان محلی در ولایت فاریاب از آغاز کار یک پروژه عمرانی در ناحیه اول و ناحیه چهارم شهرمیمنه خبر می‌دهند. این پروژه به درخواست مکرر مردم و باهزینه مردمی آغاز شده است که وزارت شهرسازی و مسکن آنرا هماهنگی می‌کند.

مسئولان محلی در ولایت فاریاب از آغاز کار یک پروژه عمرانی در ناحیه اول و ناحیه چهارم شهرمیمنه خبر می‌دهند. این پروژه به درخواست مکرر مردم و باهزینه مردمی آغاز شده است که وزارت شهرسازی و مسکن آنرا هماهنگی می‌کند.

کار یک پروژه عمرانی با هزینه مردمی در دو ناحیه شهرمیمنه؛ مرکز ولایت فاریاب روزدوشنبه( 22 جوزا) آغاز گردید.

محمد صدیق ناصری، انجنیرریاست عمرانی وزارت شهرسازی و مسکن می‌گوید که این ساحه یکی از ساحاتی است که پلان تفصیلی نداشته و حدود 3 سال قبل به درخواست مردم و ریاست شهرسازی فاریاب پیشنهاد شده بود که اکنون کار آن آغاز شده است.

به گفتۀ آقای ناصری، اﻳﻦ ﭘﺮوژﻩ عمرانی شامل ساخت سرک، جویچه‌ها، سیستم آبرسانی، پارک تفریحی، کودکستان و استدیوم ورزشی می‌باشد که با تکمیل شدن آن ﻣﺸﻜﻼت ساکنین این نواحی ﺑﺮﻃﺮف خواهد شد.

“در پلان‌های عمرانی هر چیزی که برای شهروندان نیاز باشد مانند: سرک‌های منظم، سیستم آبرسانی، پارک‌های تفریحی، کلینیک و مساجد شامل است. تمام این ها در پلان‌های عمرانی گنجانیده می‌شود. به این خاطر ما سرک‌های موجود را منظم می‌کنیم، طوری که مشکل مردم رفع شود.»

در عین حال مولوی امیرمحمد حقانی، رییس دفتر مقام ولایت فاریاب در مراسم افتتاح این پروژه گفت: حکومت محلی برای انکشاف و ایجاد سهولت برای شهروندان همیشه در کنار مردم بوده و تلاش می‌کند شهروندان در آرامش زندگی نمایند.

“حکومت محلی فاریاب همیشه طرفدار رشد و انکشاف است. بیش از یک و نیم سال است که روی این پروژه کار شده است. پروژه با همکاری مقامات ولایت، ریاست شهرسازی و وزارت شهرسازی منظور شده که امروز شاهد تطبیق آن هستیم.”

از سویی هم باشندگان محل با ابراز خرسندی از آغاز این پروژه می‌گویند که تطبیق ماستر پلان شهری در مناطق شان یکی از آرزوهای دیرنه آنان بوده که اکنون شاهدش استند.

حاجی جاوید، وکیل ناحیه اول شهرمیمنه می‌گوید:”ناحیه اول شهرمیمنه متأسفانه درسال‌های متمادی از قافله تمدن باز مانده و ما در تاریکی نگهداشته شده بودیم. ما واقعاً خوشحال هستیم و امیداوریم که درآینده‌ها نیز پروژه‌های انکشافی در ناحیه ما مدنظر گرفته شود.”

نظرمحمد، یکی دیگر از باشندگان این ناحیه چنین می‌گوید:«اینجا ماسترپلان شهری را تطبیق نکردند، به‌خاطری‌که منطقه بکلی مسکونی بود. مردم زیاد متضرر می‌شدند از این سبب تصمیم گرفته شد که پروژه عمرانی باشد. امیدواریم که این پروژه تکمیل شود و روزی شود که ما از سهولت‌های این سرک‌ها به‌خوبی استفاده نماییم.»

پیش از این نیز باشندگان ناحیه اول شهرمیمنه بیش از 2 کیلومتر سرک عمومی را با 2 مترعرض، باهزینه مردمی کانکریت ریزی نموده بودند.

به گفتۀ انجنیران ریاست عمرانی وزارت شهرسازی، بیش از 70 درصد شهرها در افغانستان غیرپلانی می‌باشد که تنها راه‌حل این معضله همین عمرانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *