گزارش تحقیقی

کودکستان، چه چیزی به کودک یاد می‌دهد

کودکستان جایی فراتر از مکانی برای بازی کردن کودکان است. کودکان در کودکستان اصول موضوعاتی که در دوره ابتدایی تدریس می‌شود را یاد می‌گیرند.

کوهکن

کودکستان جایی فراتر از مکانی برای بازی کردن کودکان است. کودکان در کودکستان اصول موضوعاتی که در دوره ابتدایی تدریس می‌شود را یاد می‌گیرند.

در این مقطع زمانی، دروس کودکستان ها طوری طراحی می‌شوند که به مسئولان مکتب این اطمینان را بدهند که کودکان آمادگی کامل برای ورود به صنف اول را دارند؛ آمادگی‌ای که کمک می‌کند متعلمان تازه ورود به مکتب، از توانایی بیشتری برای پذیرش دروس آموزشی برخوردار شوند؛ اتفاقی که سبب می‌شود دیگر کمتر شاهد گریه‌های کودکان و دلتنگی‌شان برای والدین هنگام ورود به مکتب باشیم.

کودکان آموزش خواندن را از کودکستان آغاز می‌کنند و زمانی که آماده رفتن به صنف اول می‌شوند، شروع به یادگیری نوشتن می‌کنند. برنامه درسی کودکستان در این مرحله شامل یادگیری چگونگی در دست گرفتن کتاب، شناسایی روی جلد، پشت جلد و صفحه عنوان کتاب و تشخیص تفاوت میان حرف، کلمه و جمله است.

همچنین کودکان اهمیت گوش دادن، صحبت کردن با دیگران و نوشتن اسم خود را یاد می‌گیرند. یاد گرفتن این مهارت‌ها در کودکستان، کار معلمان صنف اول ابتدایی را برای یاد‌دادن مطالب به کودکان را آسان‌تر و مقاومت کودک در مقابل یادگیری را حداقل می‌کند.

مطالعات اجتماعی در کودکستان، به کودکان می‌آموزد که چگونه مسایل در طول زمان تغییر می‌کنند. آنها اهمیت قوانین و مقررات و پیشینه افراد مهم، اتفاقات تاریخی و نمادهای ملی از جمله پرچم کشور خود را یاد می‌گیرند. کودکان یاد می‌گیرند که شهروندی یعنی چه، چگونه باید با دیگران سازش کنیم و با نقشه جغرافیه، کره‌زمین آشنا می‌شوند.

یادگیری در مورد محیط اطراف، بخش عمده‌ای از برنامه علوم اجتماعی کودکستان برای کودکان است. کودکان در کودکستان یاد می‌گیرند چطور انسان‌ها برای برآورده کردن احتیاجات اولیه خود از قبیل غذا و آب به محیط‌زیست وابسته‌ استند و از تأثیرات مخرب انسان‌ها روی محیط اطراف خود آگاهی پیدا می‌کنند. این آگاهی‌ها منجر به تغییر رفتار و سبک زندگی در کودک شده و او را دوستدار اجتماع و همنوع می‌کند.

برخی از معلمان ، از برنامه‌های کمپیوتری برای آموزش کودکان در کودکستان استفاده می‌کنند. استفاده از کمپیوتر به مربیان اجازه می‌دهد تا درس‌ها را با توجه به توانایی‌ها و سطح سنی کودکان برنامه‌ریزی کنند. همچنین برنامه‌های کمپیوتری، کارگروهی را به کودکان آموزش می‌دهد. برنامه‌ها و بازی کمپیوتری، علوم، خواندن، ریاضی و تاریخ را همراه با سرگرمی و بازی به کودکان یاد می‌دهد و آنها حتی بدون اینکه خود متوجه باشند، این مباحث را یاد می‌گیرند. آشنایی با استفاده از تکنالوژی‌ها و ابزارهای جدید، کمک شایانی به ایجاد علاقه در کودک برای کشف تازه‌ها

می‌کند.

در کودکستان ، شاگردان مبانی اولیه بسیاری از مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند. آنها با مقایسه اشیا  و تشخیص یکسان بودن یا نبودن‌شان، با اعداد آشنا می‌شوند. آنها همچنین با تمرین چگونگی پیدا کردن الگوها در میان اعداد، با مفاهیم ابتدایی در ریاضی  واز طریق آموزش تشخیص دادن، توصیف کردن و تفاوت قایل شدن در میان اشکال، با هندسه آشنا می‌شوند. علاوه بر این، حساب‌کردن، گفتن زمان و تفاوت قایل‌شدن میان سکه‌ها را می‌آموزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *