افغانستان

انتقالات  (٥٣٦٥٤) متریک تُن از طریق خط آهن در یک هفته

اداره خط آهن افغانستان میگوید که در هفته گذشته از تاریخ ١٢ الی ١٨ جوزا از طریق خطوط آهن افغانستان (٥٣٦٥٤) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

اداره خط آهن افغانستان میگوید که در هفته گذشته از تاریخ ١٢ الی ١٨ جوزا از طریق خطوط آهن افغانستان (٥٣٦٥٤) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

این اداره می افزاید که در این میان از طریق خط آهن حیرتان (٣٧١٧٩) تُن، خط آهن آقینه (١٠٤٦٦) تُن و خط آهن تورغندی (٦٠٠٩) تُن، مجموعاً (٥٣٦٥٤) تُن متریک که شامل اموال نفتی، غیر نفتی و سایر مواد میشود، به کشور وارد و صادر شده است.

اداره خط آهن افغانستان علاوه می نماید که در مجموعه انتقالات یک بخش آن صادرات و ترانزیت است، در هفته گذشته (٩٣٧) تن اموال تجارتی صادر و ترانزیت شده که مقدار زیاد آن میوه خشک است.

مسئولان این اداره گفته است که اداره خط آهن افغانستان سعی میورزد تا شرایط مناسبی را برای انتقالات و سهولت های بهتری را برای بازرگانان فراهم نماید.

سمیع درانی سخن‌گوی اداره خط آهن افغانستان روز شنبه گفت دو هفته قبل از طریق خط آهن تورغندی ١١ واگون آب انار که وزن مجموعی آن ۷۳۳ تن بوده، به‌ کشور های آسیای میانه صادر شد.

براساس معلومات اداره خط آهن افغانستان مقدار متذكره در ۲ سال گذشته بی پیشینه بوده که در یک روز صادر شده است.

از سوی دیگر اداره خط آهن افغانستان درحالی از انتقالات 53 هزار تُنی در یک هفته گذشته خبر می‌دهد که براساس اظهارات اداره خط آهن هرات، کار سروی ساخت ایستگاه «شمتیغ»، پوسته‌های امنیتی و برخی موارد دیگر در فاز سوم خط آهن هرات – خواف آغاز شده است.

مفتی محمد نسیم محمدی، رئیس اداره خط آهن هرات _خواف گفته است که کارمندان تخنیکی این اداره کار سروی احداث «ایستگاه شمتیغ»، پوسته امنیتی و نصب تجهیزات نورپردازی را در فاز سوم خط آهن هرات – خواف که مربوط افغانستان است را آغاز کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *