فرهنگی

برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار خطاطی در بادغیس

یک نمایشگاه کتاب و آثار خطاطی به مناسبت هفته کتاب در ولایت بادغیس برای سه روز برگزار شده است.

یک نمایشگاه کتاب و آثار خطاطی به مناسبت هفته کتاب در ولایت بادغیس برای سه روز برگزار شده است. اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که حدود 6 هزار جلد کتاب در این نمایشگاه، به نمایش گذاشته شده، اما شمار بازدیدکنندگان کم است. در همین حال مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت می‌گویند که تلاش‌ها برای رشد فرهنگ مطالعه در این ولایت جریان دارد.

مسئولان می‌گویند که این نمایشگاه برای سه روز به‌روی علاقمندان باز است و حدود 6 هزار جلد کتاب در آن به نمایش گذاشته شده است.

آنان همچنان از کمرنگ بودن فرهنگ مطالعه در ولایت بادغیس نگرانی کرده و می‌گویند که مسئولان محلی این ولایت در زمینه رشد فرهنگ مطالعه توجه نکرده‌اند.

جمال‌الدین اسحاق‌زی، یکی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه می‌گوید که از یک سو فقر اقتصادی، از سوی دیگر نبود برنامه برای رشد فرهنگ مطالعه، باعث دوری جوانان از کتابخوانی شده است.

“هرچه برگزاری چنین برنامه‌ها و نمایشگاها بیشتر شود، علاقمندی جوانان به کتاب خوانی بیشتر می‌شود. برگزاری چنین برنامه‌ها آنان را بیشتر تشویق خواهد کرد.”

از سوی دیگر صفی‌الله سوری، یکی دیگر از اشتراک کنندگان می‌گوید که در ولایت بادغیس کتابخانه معیاری وجود ندارد تا جوانان برای مطالعه به آن مراجعه کنند.

“باید مسئولین بیشتر کوشش کنند و راه‌های مطالعه را برای مردم باز کنند. کتابخانه معیاری باید در بادغیس ساخته شود تا مردم کتاب‌هایش را مطالعه کنند.”

در همین حال مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ بادغیس می‌گویند که از تمام کتاب‌فروشانی‌که قصد برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را داشته باشند، حمایت می‌کنند.

مطیع‌الله متقی، رییس این اداره می‌گوید که تلاش‌ها جریان دارد تا فرهنگ مطالعه در این ولایت نهادینه شود.

“ما در اطلاعات و فرهنگ بادغیس کتابخانه معیاری داریم و جای مناسب هم برای مطالعه آماده کرده‌ایم، جوانان می‌توانند مراجعه کرده و مطالعه کنند.”

گفتنی است که فرهنگیان بادغیس بر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن