افغانستان

مولوی متقی: افغانستان به کمک های جامعه بین المللی نیاز دارد

سرپرست وزارت امور خارجه در نشست همآهنگی نهاد های سازمان ملل متحد گفت: افغانستان با نیروی کار جوان، متعهد و منابع بزرگ طبیعی ، ظرفیت توسعه و خود کفایی را دارد.

سرپرست وزارت امور خارجه در نشست همآهنگی نهاد های سازمان ملل متحد گفت: افغانستان با نیروی کار جوان، متعهد و منابع بزرگ طبیعی ، ظرفیت توسعه و خود کفایی را دارد.

دفنر مطبوعاتی وزارت امور خارجه با نشر این خبر گفته است: نشست هماهنگی میان نهادهای سازمان ملل در افغانستان و نهادهای مرتبط به امارت اسلامی در مقر وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه از کمک های سخاوتمندانه نهاد های کمک رسان برای مردم افغانستان تشکر کرد و گفت که افغانستان با نیروی کار جوان، متعهد و منابع بزرگ طبیعی ، ظرفیت ویژه برای توسعه و خودکفایی دارد، اما از آنجایی که این کشور تحت تاثیر چهار دهه جنگ قرار گرفته است برای مدتی نیاز به کمک های جامعه بین المللی دارد تا روی پای خود ایستاد و به جای کشور گیرنده، به یک کشور کمک کننده مبدل شود.

در این نشست نمایندگان نهاد های رسمی کشوراز همکاری وهماهنگی شان با نهادهای سازمان ملل و موسسات خیریه کمک رسان اطمینان دادند و از آنان خواستند به منظور حصول اطمینان از توزیع و شفافیت کمک های شان ، باید با وزارتخانه های سکتور مربوطه هماهنگی داشته و اولویت های مردم طراحی و تطبیق پروژه ها مد نظر گیرند.

رامز ال اکبروف هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان و معاون یوناما، گفت: اهداف ما یکی است وآن خود کفایی افغانستان است او افزود که تلاش دارند تا توزیع کمک ها را به گونه یی سازماندهی شود تا برای مردم فرصت های شغلی ایجاد شود.

در این نشست نماینده های سازمان های کمک رسان نیز روی موضوعات کمک های بشری برای مردم افغانستان صحبت کردند.

در پایان، توافق شدکه به منظور هماهنگی بیشتر، یک کمیته هماهنگی بین ادارات مربوطه امارت اسلامی افغانستان و نهادهای ذیربط سازمان ملل ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *