افغانستان

آغاز بازداشت و اخراج مهاجرین غیرقانونی از پیشاور

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که دولت این کشور روند بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان از پیشاور را نیز آغاز کرده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که دولت این کشور روند بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان از پیشاور را نیز آغاز کرده‌اند. بر بنیاد گزارش، پولیس پاکستان روز یکشنبه روند بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان از پیشاور را آغاز کرده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که حکومت این کشور روند بازداشت و اخراج مهاجران «غیرقانونی» را در پیشاور نیز آغاز کرده است.

اکسپرس تربیون روز یک‌شنبه، ۲۸ عقرب  گزارش داده که برای نگهداری افراد بازداشت‌شده یک کمپ ویژه در منطقه «نصیر باغ» از مربوطات شهر پیشاور ایجاد شده است.

منابع رسمی به این رسانه گفته‌اند که پولیس پاکستان در حال جمع‌آوری و انتقال مهاجران افغان است و آنان را نخست به مرکز نگهداری موسوم به «مرکز جمعه خان» انتقال می‌‎هد و سپس اخراج می‌کند.

براساس این گزارش، تا کنون صدها مهاجر افغان به آن مرکز انتقال داده شده‌اند.

تا کنون بیش از ۳۱۷ هزار مهاجر از گذرگاه‌های مرزی تورخم و چمن به افغانستان برگشته‌اند.

این در حالی است که کمیشنری عالی ملل متحد در امور مهاجرین گفته است که برگشت اجباری مهاجران از پاکستان بحران بشری افغانستان را عمیق‌تر خواهد کرد.

این نهاد ناوقت روز جمعه، ۲۶ عقرب، در گزارشی گفته است که با ورود برگشت‌کنندگان، افغانستان گواه رقابت بیشتری برای منابع کمیاب همچون مسکن، خدمات صحی و شغل خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *