افغانستان

شمار قربانیان انفجار در يک مسجد در پشاور به بیش از ۹۰ تن رسید امارت اسلامی افغانستان در پیوند به این حملة مرگبار اظهار تأسف کرده است

شمار جان باخته‌گان حمله انتحاری به مسجدی در شهر پشاور پاکستان به بیش از ۹۰ تن رسیده است.

شمار جان باخته‌گان حمله انتحاری به مسجدی در شهر پشاور پاکستان به بیش از ۹۰ تن رسیده است.

طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) پس از ادعای اولیه یکی از فرماندهانش، دست داشتن در این حمله را رد کرده است. تیم‌های اورژانس در طول شب اجساد بیشتری را از زیر آوار بیرون کشیدند.

این مسجد در یک منطقه فرماندهی پولیس با امنیت بالا قرار دارد و تحقیقات در مورد چگونگی ورود بمب‌گذار در حال انجام است.

این مسجد در یکی از مناطق به شدت کنترول شده پشاور رخ داده است. ستاد پولیس و ادارات اطلاعات و مبارزه با تروریسم از جمله مکان‌هایی است که در این منطقه قرار دارد.

کسانی که جان باختند، نیروهای پولیسی بودند که در داخل مسجد در جایی که قرار است بخشی امن از شهر باشد، نماز می‎خواندند.

امارت اسلامی افغانستان و نخست وزیر پاکستان و دیگر رهبران این حمله را محکوم کرده‌ اند. امارت اسلامی، حمله بر نمازگزاران در مسجد پشاور ایالت خیبر پختونخوا را تقبیح کرد. وزارت امور خارجه امارت اسلامی با نشر اعلامیه یی  گفته است:«با تأسف اطلاع یافتیم که شمار زیادی از افراد در نتیجه انفجاری در یک مسجد در پشاور خیبر پختونخوا جان باخته و شمار زیادی زخم برداشته اند.»

در این اعلامیه، برای قربانیان این حادثه از بارگاه خداوند رحیم،  مغفرت و برای زخمی ها شفای عاجل  استدعا شده و مراتب تسلیت عمیق و همدردی امارت اسلامی افغانستان با خانواده ها  قربانیان و متضررین این حادثه  بیان شده است. امارت اسلامی افغانستان چنین اعمال را در تضاد با احکام دین مبین اسلام می داند .

این یکی از بدترین حملات پاکستان در سال‌های اخیر بوده است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، گفت که تروریسم اکنون مهمترین چالش امنیت ملی پاکستان است.

محمد اعظم خان سخنگوی شفاخانه مرکزی پشاور به رسانه‌ها گفته که جسد‌های بیشتری در جریان شب از زیر آوار‌ها بیرون کشیده شدند و در نتیجه شمار تلفات بیشتر شد.

او ابراز نگرانی هم کرده که با توجه به فرو ریختن نیمی از سقف مسجد پولیس لاینز، شاید آمار قربانیان بیشتر شود.

شمار زخمی‌ها در برخی گزارش‌ها، ۱۵۰ تن و در برخی هم ۵۷ تن گفته شده است.

همزمان با این محمد اعظم خان وزیر اعلی سرپرست در ایالت خیبر پختونخوا، رو سه شبنه (۳۱ جنوری) را به یادبود از قربانیان، عزای عمومی در این ایالت اعلام کرده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *