افغانستان

مولوی مهاجر فراهی: هیچ خبرنگاری به دلیل فعالیت رسانه‌یی بازداشت نشده است

معیین نشراتی وزرات اطلاعات فرهنگ می گوید که روند توزیع کارت هویت برای خبرنگاران از کابل آغاز شده است و قرار است این روند درسرتاسر افغانستان تطبیق شود.

معیین نشراتی وزرات اطلاعات فرهنگ می گوید که روند توزیع کارت هویت برای خبرنگاران از کابل آغاز شده است و قرار است این روند درسرتاسر افغانستان تطبیق شود. مولوی حیات الله مهاجر به آژانس باخترگفت که خبرنگاران با دریافت کارت هویت، می‌توانند بدون مکتوب به ادارات دولتی مراجعه کرده و به فعالیت رسانه‌یی شان ادامه دهند.
معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید: برای خبرنگاران ولایات پس از درج مشخصات فردی و رسانه‌ مربوطه‌ی شان، از مرکز کارت اجازه‌ی فعالیت صادر می‌شود .
مهاجر می‌گوید وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در تلاش حل چالش عدم دسترسی به اطلاعات به خبرنگاران بوده و با توزیع کارت هویت این مشکل نیز بر طرف خواهد شد و توزیع این کارت هیچ هزینه‌ی مالی برای خبرنگاران در قبال ندارد.
به گفته‌ی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ با مشخص شدن هویت خبرنگاران و رسانه‌ی مربوطه از پخش و نشر خبرهای شایعه و بی اساس که در تضاد با امارت اسلامی قرار دارد جلوگیری خواهد شد.
مهاجر در ادامه افزود که در حال حاضر خبرنگار زندانی در کشور نیست و اگر بعضی افراد هم ممکن باشند، جرم شخصی بوده و به دلیل فعالیت رسانه‌ی بازداشت نشدند.
او، همچنان بیان می‌دارد، که حل مشکلات رسانه‌ها از وظایف اساسی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور بوده و هیچ‌ ارگان دیگری حق دخالت در امور رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارد .
طبق آمار وزارت اطلاعات وفرهنگ، در حال حاضر ۳۰۰ رسانه صوتی ،تصویری وچاپی در کشور فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *