افغانستان

مولوی عبدالکبیر:  تبعیض و تعصب در امارت اسلامی جا ندارد 

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با شماری از بزرگان و اعضای شورای سرتاسری بلوچ های افغانستان گفت که تبعیض و تعصب از میان برداشته شده و افغانان از حقوق مساوی بهره مند می باشند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با شماری از بزرگان و اعضای شورای سرتاسری بلوچ های افغانستان گفت که تبعیض و تعصب از میان برداشته شده و افغانان از حقوق مساوی بهره مند می باشند.

دفترمطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر این خبر گفته است: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا با شماری از بزرگان و اعضای شورای سرتاسری بلوچ های افغانستان در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این دیدار، سردار غلام نبی بلوچ رئیس شورای یاد شده و شماری دیگری از بزرگان بلوچ صحبت نموده٬ حمایت شان را از امارت اسلامی ابراز داشتند.

آنان افزودند که قوم بلوچ از حاکمیت نظام اسلامی خوشحال اند، جوانان آن از این نظام حمایت می کنند و آماده خدمت در آن می باشند.

بزرگان بلوچ همچنان خواهان حل مشکلات باشندگان بلوچ در مناطق مختلف در عرصه های معارف و صحت گردیدند و در خواست کردندکه کادرهای بلوچ در چوکات امارت اسلامی جابجا شوند.

آنان گفتند که در اداره گذشته، بعضی از زورمندان در شمال کشور زمین ها و جایدادهای بلوچ ها را غصب نموده اند که باید دوباره واپس گرفته شود.

مولوی عبدالکبیرگفت: در جنگ و مبارزات آزادی کشور، تلاش و فداکاری های قوم بلوچ فراموش ناشدنی است.

مولوی عبدالکبیر، افغانستان را خانه مشترک همه افغان ها خواند و گفت در  امارت اسلامی تبعیض و تعصب جا ندارد وافغانان ازحقوق مساوی بهره مند اند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا افزود که امارت اسلامی افغانستان متعهد به انکشاف متوازن است و در مناطق بلوچ ها همانند سایر ولایات بازسازی خواهد شد و به منظور حل مشکلات برادران بلوچ اقدام های عاجل خواهد

شد.

وی افزود که معیار در انتصاب افراد در ساختارهای دولتی، شایستگی، تقوا و تخصص است و بر اساس این ضوابط از تجربه کادرهای بلوچ های کشور نیز استفاده خواهد شد.

مولوی عبدالکبیر خاطرنشان کرد: اینکه بلوچ ها از حوادث طبیعی متضرر شده و در اداره‌ قبلی محروم بوده اند، برای آنان پروژه های انکشافی اختصاصی درنظر گرفته خواهد شد و همچنان تلاش می شود که برای فرزندان آنان  زمینه های آموزش دینی و عصری به زبان خود شان فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *