فرهنگی

فرهنگ اصیل افغانستان را  پاسداری باید کرد!

یکی از ارزش‌های ملت‌ها و ممالک، فرهنگ اصیل آن است و تمام ملت‌ها و کشورها به آن اهمیت قایل استند و ازآن حراست و پاسداری به عمل می‌آورند.

احمد

یکی از ارزش‌های ملت‌ها و ممالک، فرهنگ اصیل آن است و تمام ملت‌ها و کشورها به آن اهمیت قایل استند و ازآن حراست و پاسداری به عمل می‌آورند.

وطن عزیز ما نیز از خود فرهنگ اصیل و زیبایی دارد که مایه‌ی مباهات و افتخار باشندگان و شهروندان این سرزمین است.

هر سمت، هر ولایت، هر ولسوالی و حتی هر دهکده‌یی از خود رسم و رواج‌های زیبا و مشروعی  دارند و فرهنگ اصیل خود را به نمایش می‌گذارند.

این فرهنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی تاریخ و اصالت ملت ماستند و نمایندگی از نجابت و قدمت تاریخی و شیوه‌های زیبای زندگی این ملت می‌کنند.

افغانستان، دارای فرهنگ عالی است و اجداد و نیاکان ما، اسطوره‌های پربشاشتی از فرهنگ اصیل و ستاره‌های درخشانی از عیاری، جوانمردی و خودگذری بوده اند.

اگرچه با حملات فرهنگی و تجاوزات نظامی اشغالگران، فرهنگ اصیل مان، سخت آسیب دید و با امواج خطرناک تهاجمات فرهنگی غرب مواجه شد، اما باآن‌هم ملت شریف و مجاهدمردان افغانستان قسمی که از اسلام، ننگ و ناموس خویش دفاع کردند، از فرهنگ اصیل خویش نیز حفاظت نمودند و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند.

واقعاً با موج‌های خطرناک غرب، مقابله کردن کار آسانی نیست.

این مقابله از ما دل شیر و چنگال شاهین می‌خواهد و از ما مطالبه‌ی فداکاری‌ها و قربانی‌ها دارد.

آری!

ملت مجاهد افغانستان از قدیم الایام در این راه فداکاری کرده اند و با غول‌های عجیب و غریبی از تهاجمات فرهنگی، دست‌وپنجه نرم کرده اند.

به ویژه در بیست سال پسین، تهاجمات فرهنگی غرب به اوج خود رسیده بود و مجموعه‌ی بزرگی را در کام خود فرو برده بود.

«ستاره افغان» یکی از مبتذل‌ترین برنامه‌هایی بود که با قوانین اسلامی و  فرهنگ اصیل افغانی تضاد داشت، جوانان عزیز کشور ما را به بیراهه می‌کشانید و مشعل فرهنگ ناب را از دست شان می‌ستانید.

در پهلوی این برنامه‌ی گمراه‌کننده، صدها برنامه‌ی دیگری با سرازیرشدن بسته‌های دالر امریکایی در منصه‌ی اجرا قرار می‌گرفتند و توسط اوباشانِ تن‌فروش عملی می‌شدند.

حجاب، یکی از اساسی‌ترین فرهنگ اسلامی و ملی ماست که از بدوِ تاریخ اسلامی افغانستان وجود داشته و باهمه چالش‌های بزرگی که در فراهش بوده؛ در هیچ‌برهه‌ای از تاریخ از ادامه و جریان باز نمانده است.

اگرچه امریکا و همفکران و همسنگرانش دراین راه، پول و امکانات هنگفتی را به مصرف رساندند و سعی مزیدی را به خرج دادند، اما مدافعان دین مبین اسلام و فرهنگ اصیل کشور این همه تلاش‌های دشمن را نقش برآب ساختند و گلیم تهاجمات فکری و فرهنگی را از سطح افغانستان عزیز برچیدند.

امروز در افغانستان، تخت‌وبخت تهاجم فرهنگی غرب سرنگون گردیده است و مجریان آن‌ برنامه های مزخرف نیز مفتضحانه گریختند و در مطموره‌ی مربی‌یان خویش پنهان شدند و ازآن‌جا یاوه‌سرایی می‌کنند.

افغانستان سرزمین، الحادشکن است؛ هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که فرهنگ غیر اسلامی و غیر ملی در این‌جا حاکم شود و برای همیشه بیداد نماید.

تاریخ افغانستان، نشان داده است که برنامه‌‌ی هیچ‌تهاجمی در این سرزمین، به کرسی تحقق تکیه نمی‌زند و هیچ‌اهداف شومی در این خاک و خطه برای درازمدت عملی‌ نمی‌گردد.

دلیل زنده‌ی این مدعای مان، تهاجم تازه‌ی امریکا و غرب است که؛ با شکست فاحشی مواجه شد و گلیم این تهاجم ننگین توسط خون پاک شهدا و جهاد مجاهدین افغانستان، برای همیشه برچیده شد.

دشمنان افغانستان باید بدانند که؛ افغانستان سرزمین دشمن‌ستیز و تهاجم‌شکن است، هیچ‌گونه‌تهاجمی را بر نمی‌تابد و هیج‌متهاجم و متجاوزی در این خاک مردخیز به موفقیت و پیروزی نمی‌رسد.

پس دشمنان افغانستان باید خیالات خام را از سر خود بیرون کنند و بگذارند که مردم ما با قوانین اسلامی و فرهنگ اصیل خویش زیست‌وزندگی کنند و با فرهنگ مشترک، همدیگر را به آغوش بکشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن