سخن انیس

حجاب؛ عزت، عظمت  و مصونیت است

حجاب فریضه‌ی الهی و عزت، عظمت و مصونیت برای زنان است.

حجاب فریضه‌ی الهی و عزت، عظمت و مصونیت برای زنان است.

از دوره‌ی امان الله خان گرفته تا ظاهرشاه، داودخان و دوره‌ی ننگین کمونیستی بی‌حجابی و بی‌حیایی در اکثر شهرهای افغانستان بیداد می‌کرد و با شکست و سقوط حکومت کمونیستی، زنان در شهرها بیشتر چادری‌پوش شدند و حجاب بر بی‌حجابی غلبه پیدا کرد.

اما با تجاوز امریکا در افغانستان، یکبار دیگر بی‌حجابی و بی‌حیایی در اکثر شهرهای افغانستان بیداد کرد و فحشا و منکرات در کشور اوج گرفت.

حالا که تقریباً دوسال می‌شود نظام امارت اسلامی در کشور حاکم گردیده است؛ با گذشت هرروز تغییرات مثبتی به مشاهده میرسد و سعادت زیادی شامل حال ملت گردیده  و زنان متدین این کشور نیز در اکثر نقاط شهرها به حجاب اهمیت می‌دهند و این فریضه‌ی الهی را تا حدی رعایت می‌کنند.

اما، هنوز هم بعضی از زنانی وجود دارند که در بعض نقاط شهرها به فریضه‌ی ججاب زیاد ارزش قایل نیستند و بی‌باکانه در جاده‌ها، کوچه و پسکوچه‌ها گشت‌وگذار می‌نمایند.

بدون شک حجاب محرومیت نیست، بلکه عزت، عظمت و مصونیت است و زنان و دختران با پوشیدن حجاب اسلامی از مصونیت بهتری برخوردار می‌شوند و از جانب دیگر اجر و پاداشی بلندی را نیز کمایی می نمایند.

ازاین رو بر زنان و دختران لازم است که پیش از اقدامات نیروهای امر بالمعروف و نهی عن المنکر کشور، خود این فریضه را رعایت کنند و حجاب و عفت را در محراق توجه خویش قرار بدهند.

چون زنان با حجاب در دین مقدس اسلام  و در پیشگاه الهی، جایگاه بلندی دارند و از حیثیت، اهمیت و ارزش ویژه‌یی برخوردار استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن