افغانستان

شکار پرنده‌ها در ولایت بلخ ممنوع شد

هم‌زمان با نگرانی‌ها از انقراض برخی از پرنده‌ها و حیوانات وحشی در بلخ، اداره محیط زیست شکار پرنده‌ها را در این ولایت ممنوع اعلام کرده است.

هم‌زمان با نگرانی‌ها از انقراض برخی از پرنده‌ها و حیوانات وحشی در بلخ، اداره محیط زیست شکار پرنده‌ها را در این ولایت ممنوع اعلام کرده است. مسوولان در این اداره می‌گویند که بر اساس فیصله رهبری حکومت، پس از این با افرادی که دست به شکار پرنده‌ها بزنند برخورد قانونی خواهد شد. اما شکارچیان از حکومت می‌خواهند که ممنوعیت شکار را تنها بر پرندگان و حیواناتی بگذارند که نسل‌شان در حال  انقراض است. در پی ممنوعیت شکار پرنده‌ها و حیوانات وحشی در کشور توسط حکومت، رییس اداره محافظت از محیط زیست در ولایت بلخ میگوید که نخواهند گذاشت تا پس از این پرنده‌ها شکار شوند.

محمد محمدی، رییس محیط زیست ولایت بلخ با ابراز نگرانی از انقراض نسل برخی از پرنده‌ها می‌گوید که مطابق فیصله رهبری حکومت شکار هر نوع پرنده و حیوان وحشی ممنوع است.

از سوی‌هم به گفته رییس محیط زیست مکانی برای نگهداری و نسل گیری از پرندگان که نسل‌شان در حال انقراض است، ایجاد شده است. با آنکه شماری از باشندگان شهر مزارشریف از این تصمیم حکومت استقبال میکنند، اما می‌گویند که نباید این ممنوعیت بر کل پرنده‌ها باشد. بر اساس آمار ریاست محیط زیست ولایت بلخ حدود ۱۰۸ نوع پرنده و حیوانات وحشی در حال انقراض شناسایی و شکار آن منع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *