اخبارگزارش

بیش از 200 هزار تذکره  در سال‌گذشته  در قندهار توزیع شده است

انیس: ریاست احصائیه و معلومات ولایت قندهار میگوید که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی در مجموع برای بیش از ۲۱۲ هزار تن تذکره  توزیع نموده که شامل ۱۵۴ هزار و ۲۸۸ تذکره   برقی  و ۵۸ هزار و ۲۷۳ تذکره  کاغذی می‌گردد.

محمدخان رئیس احصائیه و معلومات ولایت قندهار می‌گوید که روزانه حدود ۳۰۰۰ متقاضی به دفاتر این ریاست برای دریافت خدمات مربوط به تذکره   برقی  و کاغذی مراجعه می‌نمایند.

محمدخان می‌افزاید که به‌شمول مرکز در ۱۸ ولسوالی این ولایت دفاتر مربوطه فعال بوده و در سال گذشته از طریق آن برای نزدیک به ۱۰ هزار تن خدمات اصلاح تذکره   کاغذی و برای بیش از ۲۲۰۰ تن دیگر خدمات ثبت وقایع حیاتی که شامل (۲۱۰۰ کارت تولد، ۱۰۱ پارچه فوتی و ۲۱ ثبت طلاق) می‌گردد، ارایه شده است.

به‌گفته رئیس احصائیه و معلومات قندهار، در این ولایت دو مرکز توزیع تذکره   برقی  و یک مرکز آسان خدمت  فعال بوده و به متقاضیان زن و مرد خدمات ارایه می‌نماید. در این مراکز افزون بر توزیع تذکره   جدید خدمات پس از توزیع (اصلاح نام، اصلاح سن، تذکره   مثنی، تجدید عکس، تجدید بایومتریک، ثبت ازدواج و ثبت طلاق) نیز برای متقاضیان ارایه می‌گردد.

گفته شده است که در این ولایت از ارایه خدمات مربوط به تذکره   کاغذی، برقی  و خدمات ثبت وقایع حیاتی در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۶۷۵ هزار افغانی عواید به خزینه دولت واریز شده است.

اداره ملی احصائیه و معلومات گفته است که این اداره  به سطح کشور مراکز توزیع تذکره   برقی  را در نقاط دوردست و ولسوالی‌ها گسترش داده تا باشندگان این مناطق به آسانی بتوانند تذکره   برقی  خویش را دریافت نمایند.

اسفندیار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *