سخن انیس

امنیت را اهمیت باید داد !

امنیت، چتری است که زیر این چتر بزرگ انسان‌ها می‌توانند با عزت و آبرو امور زندگی خود را به پیش ببرند و  با اطمینان کامل می‌توانند به آبادی و شکوفایی کشور خود بپردازند.

در افغانستان عزیز، بعد از چهل و چندسال؛ خداوند کریم نعمت امنیت را ارزانی فرمود و این گوهر ارزشمند، توسط خون پاک شهدا و زحمات و فداکاری مجاهدین گرامی، به دست آمد.

حالا بر مااست که این گوهر ارزنده را به شکل درست پاسداری کنیم و نگذاریم که این گوهر رنگین به دست انسان‌های بدگوهر بیفتد، بار دیگر بشکند و نابود گردد.

چون این گوهر گران‌بها به آسانی به دست نیامده است، بلکه در راه به دست آوردن آن، هزاران فرزند ارزشمند این کشور سر داده اند و جان‌های شیرین خود را فدا کرده اند.

در این قسمت، بر ملت و مردم نیز لازم است که با نیروهای امنیتی خود، هم صدا و هماهنگ باشند و کسانی برای اخلال امنیت کشور کار می‌کنند را شناسایی و به پنجه‌ی قانون بسپارند.

چون امنیت، مربوط یک فرد و یک قشر نمی‌شود، امنیت چتری است که تمام انسان‌ها را در آغوش خود جا داده است و از سر، مال، ناموس و ارزش‌های آنان حراست و پاسداری می‌نماید.

افغانستان در محراق توجه خارجی‌ها قرار دارد و خارجی‌ها پیوسته می‌خواهند که این سرزمین ناامن باشد و برای ناامن ساختن این کشور هرلحظه دسیسه و توطیه می‌چینند و تلاش می‌نمایند.

اما در صورتی‌که ملت ما بیدار باشند و از دسیسه و توطیه‌ی دشمن آگاهی داشته باشند، هیچگاه توطیه‌ی دشمنان اسلام و افغانستان، نتیجه‌ای نخواهد داشت و کسانی که شکست‌خورده اند  و با دُهل و سورنای خارجی‌ها میرقصند نیز کاری را انجام داده نمی‌توانند و ناکام خواهند ماند.

بنابراین بر ملت افغانستان لازم است که این نعمت رنگین و این گوهر قیمتی را به هر قیمتی که تمام شود؛ حفظ کنند و با حفظ آن خود، خانواده، مال و ناموس خود را محافظت نمایند.

در غیر آن، همان روزهای سخت و دشوار و روزگار تیره و تلخ باز به سراغ ملت خواهد آمد و این نعمت عظما را از ما خواهد گرفت.

پس بر هر فرد ما ملت لازم است که با ادای سجده‌های شکرانه به پیشگاه رب العالمین و ادای مسئولیت، بر امنیت کشور خود اهمیت قایل شویم و این گوهر گران بها را برای همیشه ثابت نگهداریم و ازآن حراست و پاسداری نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *