اخبارگزارش

مرکز تربیت اطفال بادام باغ:  در این مرکز 317 شاگرد مصروف آموزش هستند

مرکز اصلاح و تربیت کودکان ولایت کابل پروسه‌ی دروس سال تعلیمی (۱۴۰۳)  این ریاست را طی محفل باشکوه با نواختن زنگ مکتب و با اشتراک و سخنرانی مسئولین اداره تنظیم امور زندانها و رهبری این مرکز  آغاز نمود.

در این برنامه که مقامات امارت اسلامی، استادان این مرکز تربیتی و کودکان زیر سن ۱۸ سال حضور داشتند رهبری مرکز تربیت و اصلاح کودکان از وجود کیفیت دروس و فضای امن برای کودکان این مرکز تربیتی به والدین کودکان خبر داد.

نظر محمد ناصری، رئیس مرکز تربیت و اصلاح بادام باغ در این برنامه اشاره نمود که هدف از جمع‌آوری کودکان متخلف از جاده‌های شهر کابل اصلاح و تربیت  آنان می‌باشد. این مقام امارت اسلامی افزود که  کودکان می‌توانند بعداز اتمام دروس و وقت معینه را که در این مرکز سپری می‌نمایند مصدر خیر برای خانواده‌ و جامعه خود گردند.

وی‌‌ همچنان خاطر نشان نمود که در اذهان عام مردم مرکز اصلاح کودکان طوری دیگری معرفی شده که به هیچ وجه درست نمی‌باشد و اینجا برای کودکان به گونه‌ی درست از نگاه تربیت، صحت، امنیت و غذا از سوی رهبری این مرکز رسیدگی می‌شود.

ناصری همچنان نهاد‌های حامی حقوق بشر و کودکان که در جهان فعالیت می‌نمایند را مخاطب قرار داده و اشاره نمود که همانند مرکز تربیتی کودکان که  در کشور به حقوق و کرامت کودکان ارج گذاری می‌‌کند در جهان وجود ندارند.

وی همچنان اشاره نمود: «هدف از مرکز تربیتی و اصلاح کودکان، اصلاح این قشر بوده تا مصدر خیر در جامعه واقع گردند و جامعه عاری از جرم و جنایت گردد.»

رئیس مرکز تربیت و اصلاح کودکان بادام باغ شهر کابل از حضور و چگونه‌گی تربیت کودکان یاد آوری نمود می‌ گوید: «در مرکز تربیت اطفال بادام باغ ۳۱۷ شاگرد مصروف آموزش هستند که این کودکان بنابر تخلفاتی که انجام داده بودند دستگیر و میعادی را در این مرکز سپری می نمایند که به اصلاح آنان پرداخته می‌شود»

آقای ناصری همچنان اشاره نمود که در این مرکز برای شاگردان که سواد کافی دارند نظر به استعداد شان صنف بندی می‌شوند و آنانی که سواد ندارند برای شان صنف‌های سواد آموزی دایر می‌گردد.

وی همچمان اشاره نمود که در این مرکز شاگردان جدا از اینکه دروس عقیدتی را فرا می‌گیرند، حرفه را نیز کسب می‌نمایند: «جدا از اینکه کودکان در این مرکز به دروس عقیدتی و مضامین معارف می پرادازند حرفه را  که شامل  نل دوانی، خیاطی، مبایل سازی و تخنیک برق می‌باشد فرا می‌گیرند که بعداز اتمام پروسه درس آنعده از شاگردان که به گونه‌ی درست حرفه را فرا گرفته باشند مرکز تربیتی و اصلاح کودکان برای شان زمینه‌ی شغل را فراهم می‌سازد تا در حمایت خانواده‌های شان قرار بگیرند.»

محمد شفیق حقپال ماستر ترینر این مرکز تربیتی نیز از وجود کیفیت و تلاش‌های استادان در قسمت درست تربیت نمودن کودکان این مرکز خبر داد.

وی می‌گوید استادان این مرکز تربیتی با برنامه‌های آموزشی شان همیشه تلاش نموده‌اند تا به گونه‌ی شاید و باید داشته‌های شانرا به کودکان این اداره برسانند. آقای حقپال همچنان شاگردان این مرکز تربیتی را مخاطب قرار داده افزود که از امکانات دست داشته‌ی شان و از وقت خودشان استفاده بهینه نمایند تا در آینده مصدر خیر به کشور شان واقع گردند.

این درحالیست که کودکان زیر سن ۱۸ سال وقتی جرم را مرتکب می‌شوند از سوی نیرو‌های امنیتی امارت اسلامی دستگیر می‌شوند و به مرکز اصلاح و تربیت بادام باغ شهر کابل سپرده می‌شوند و مدت را که در این مرکز سپری می نمایند از سوی رهبری این مرکز تعلیمی به تربیت و آموزش عقیدتی و حرفه پرداخته می‌شوند که تا بعداز آزادی شان از این مرکز دیگر به جرم و جنایت روی نیارند و مصدر خیر برای جامعه واقع گردند.

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *