اجتماعی

استاد را مجبور بسازيد تا به سوالات تان جواب بدهد

کوهکن

كودكان و نوجوانان عزیز !

حالا كه من برای تان می‌نویسم   شهر كابل در بی‌برقی و خاموشی شب غرق است و خواب كودكانه بر چشم های زیبای عده‌یی از شما عزیزان سنگینی می‌كند . می‌خواهم برای شما و فامیل‌های عزیز تان، به خصوص پدر جان و مادر جان شما مطلبی را بنویسم.

روزی دم یكی از كورس‌های زمستانی ایستاده بودم، كه متوجه شدم پدری از یك مسئول كورس راجع به پسر خوردسال خود می‌پرسد. مسئول كورس گفت: پسر تان چه نام دارد و در كدام صنف درسی است؟ پدر اسم پسر خود را گرفت و اضافه كرد : به خیالم به صنف سوم است، اما درست نمی‌دانم كدام مضمون و یا سمستر را می‌خواند . لطفاً به من بگویید آیا او به كورس می‌آید یا خیر؟

من بسیار تعجب نمودم و با خود فكر كردم كه این چگونه پدر است كه تا هنوز درست نمی فهمد كه پسرش كدام مضمون را می‌خواند . آیا وقتی از خانه می‌برآید به كورس می‌رود و یا جای دیگری !

متأسفانه هستند والدینی كه یا به علت مشکلات و یا بی اعتنایی به تعلیم و تربیه فرزندان خود، از رفتار و كردار فرزندان شان در بیرون از خانه به كلی بی‌خبر مانده اند .

با توجه به اینكه ارتباط داشتن معلمان با  والدین تان به حال شما مفید بوده و اكثر مشکلات تان با این تماس‌ها حل می‌شود؛ بكوشید شما خود این ارتباط را میان معلم و فامیل تان برقرار نمایید. سعی كنید علاقمندی فامیل خود را به درس و تعلیم و امور كورس و مكتب جلب نمایید.

آگاهی معلمان شما از وضع فامیلی و آگاهی فامیل از مسایل داخل صنف تان جهت تعیین روش ها برای بهبود وضع درسی تان مفید و ثمر بخش خواهد بود .

معلمان محترم ، بخصوص آنانی كه كودكان خورد سن را درس می‌دهند عمیقاً متوجه این موضوع باشند كه با برقرار كردن ارتباط با والدین كودكان وضع روحی و خانوادگی شاگردان خود را بهتر درك كرده می‌توانند. هم‌چنان پدران و مادران این مسئولیت را به عهده دارند كه هیچ‌گاه از فضای داخل كورس و صنف و یا مكتب فرزندان خود غافل نمانند .

دوستان حرف‌شنو ! در صورتی‌كه اقتصاد شما خوب است، می‌توانید از كورس‌های آموزشی زمستانی استفاده كرده و خود را در مضمونی‌كه ضعیف می بینید تقویه كنید. این‌را هم بدانید كه اكثر برخی از كورس ها  شما را طوری‌كه توقع دارید نمی‌آموزانند ، این بر شماست كه باید استادان را با سوال نمودن مجبور بسازید تا به‌سوال‌های  تان جواب داده و بدین قسم چیزی را كه طالب كسب آن هستید بدست بیاورید.

عزیزان ! چون هوا روز به روز سرد  می‌شود ، امكان مبتلا شدن به امراض فصلی بیشتر شده می‌رود . ضرور است تا زیادتر وقت خود را در خانه بگذرانید و از لباس‌هایی  استفاده نمایید كه در فصل سرما موثر و مفید باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *