اخبارافغانستان

خدمات بلخ امبولانس گسترش خواهد یافت

 

مسئولان بلخ امبولانس در ریاست صحت عامه ولایت بلخ، می‌گویند که این اداره می‌خواهد در سال آینده خدماتش را در ولسوالی‌های این ولایت نیز برساند. آنها می‌افزایند که این اداره درحال حاضر با 5 عراده امبولانس در مسیر شاهراه‌های بزرگ مربوط به این ولایت و داخل شهر مزارشریف فعالیت دارد.

مسئولان بلخ امبولانس در ولایت بلخ می‌گویند با آنکه خدمات این اداره در ولایت بلخ به شکل 24 ساعته برای مردم ارائه می‌گردد، اما این اداره  پلان دارد تا سال آینده، ساحات تحت پوشش خود را گسترش دهد.

احمد فرید سراجی، مسئول بلخ امبولانس در ریاست صحت عامه ولایت بلخ می‌گوید که درحال حاضر این امبولانس در مسیر شاهراه بلخ- سمنگان و بلخ -جوزجان و همچنان در داخل شهر مزارشریف فعالیت دارد.

“بلخ امبولانس که در چوکات ریاست صحت عامه فعالیت دارد، همیشه در حادثات ترافیکی و انتقال مریضان از نواحی مختلف شهر مزارشریف، در خدمت مردم است. به مردم اطمینان می‌دهیم که در وقت و زمان معین حاضر به ارائه خدمات هستیم.”

داکتر سراجی می‌افزاید که بلخ امبولانس ضمن ارائه خدمات صحی در داخل شهر، در مسیر شاهراه‌های مربوط به ولایت بلخ هم ایستگاه‌های مجهز داشته و در خدمت مردم قرار دارد.

“بلخ امبولانس در ولایت بلخ سه سایت دارد که یکی آن در مسیر شاهراه مزار – کابل، سایت دومی در مسیر شاهرای مزار-شبرغان در ولسوالی چهار بولک و سومی هم در مسیر مزارشریف- دره صوف موقعیت دارد.”

با این حال برخی از  باشندگان ولایت بلخ از خدمات بلخ امبولانس استقبال کرده، ولی تاکید دارند که خدمات این امبولانس برای این ولایت کافی نیست.

عبدالله زیار، یکی از باشندگان این ولایت می‌گوید:”از خدمات بلخ امبولانس راضی هستیم، اما این کافی نیست. ما از حکومت می‌خواهیم که سایت‌های بلخ امبولانس را در مسیر شاهراه‌های عمومی افزایش دهد و در ولسوالی‌ها نیز آنرا فعال سازد.”

خدمات بلخ امبولانس در ولایت بلخ شش ماه قبل در چوکات ریاست صحت عامه این ولایت آغاز شد که از سوی بخش صحی سازمان ملل متحد تمویل می‌شود .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *