اخبارافغانستان

تطبیق 177 پروژه انکشافی با حمایت بانک جهانی در هرات

 

مسئولان در ریاست انکشاف دهات ولایت هرات از تطبیق  حدود ۱۷۷پروژه کوچک و بزرگ باهزینۀ 300 میلیون افغانی در این ولایت خبر می‌دهند. آنان می‌گویند از طریق این پروژه‌ها برای بیش از بیست هزار نفر در ولسوالی‌های کهسان وزنده‌جان زمینۀ کار فراهم شده است.

مسئولان در ریاست انکشاف دهات هرات از تطبیق حدود ۱۷۷ پروژه کوچک و بزرگ  در ولسوالی‌های زنده‌جان، کهسان و نواحی شهری  این ولایت خبر می‌دهند.

آنان می‌گویند که کار این پروژه‌ها در شروع سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و اکنون با گذشت حدود ۱۸ ماه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مولوی عبدالسلام هجرت، رئیس این اداره می‌گوید که این پروژه‌ها با هزینۀ بیش از 300 میلیون افغانی و با حمایت بانک جهانی تطبیق شده است.

“ما با استفاده از شوراها و تیم انجینران پروژه‌های خود را تکمیل کرده و به بهره برداری رساندیم. از طریق این پروژه‌ها مردم محل صاحب کار شدند.”

در همین حال مسئولان تطبیق کننده این پروژه‌ها می‌گویند که این پروژه‌ها در دو بخش، کار در بدل پول نقد و توزیع مواد غذایی برای نیازمندان عملی شده است.

بصیر احمد مسعودی، رئیس دفتر CHA به عنوان یکی از تطبیق کنندگان این پروژه‌ها در هرات، می‌گوید که در این پروژه‌ها برای بیش از بیست هزار نفر در ولسوالی‌های کهسان و زنده‌جان زمینۀ کار فراهم شده و در مرکز نیز برای خانواده‌های نیازمند از ۱۰ تا ۱۲ هزار افغانی پول نقد توزیع شده است.

“برنامه معیشت اجتماعی برای 56 شورا در ولسوالی کهسان، 63 شورا در والسوالی زنده‌جان و 71 سایت شهری در مدت 18 ماه تطبیق شد.”

از سویی هم مسئولان در اداره محلی هرات می‌گویند که حکومت از اجرای پروژه‌های زیربنایی به‌گونۀ همه جانبه حمایت می‌کند.

شیخ مولانا اسلام جار، والی هرات می‌گوید که امارت اسلامی پلان اجرای بیش از 30 پروژه بزرگ اقتصادی را در این ولایت روی دست دارد.

“در قسمت پروژه‌های اکنشافی، امارت اسلامی پروژه‌های زیادی دارد که چند پروژه آن به مرحله عملی رسیده ویا مراحل دفتری آن به اتمام رسیده است”.

گفتنی است که این پروژه‌ها در بخش‌هایی چون: ایجاد شبکه‌های آبرسانی، ساخت پل و پلچک، هموار‌کاری‌ راه‌ها،  پاک‌کاری جویچه‌ها، ساخت کانال‌ها و چکدم‌ها و چند پروژه دیگر اشتغالزایی برای مردم اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *