جهان

پاکستان :270 هزار نظامی حفاظت از امنیت انتخابات را بر عهده دارند

دولت پاکستان در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید تهدیدات امنیتی و تداوم حملات به نامزدها در آستانه انتخابات عمومی اعلام کرد که بیش از ۲۷۰ هزار نظامی تامین امنیت انتخابات را برعهده خواهند گرفت.

دولت پاکستان در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید تهدیدات امنیتی و تداوم حملات به نامزدها در آستانه انتخابات عمومی اعلام کرد که بیش از ۲۷۰ هزار نظامی تامین امنیت انتخابات را برعهده خواهند گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه ها از تلویزیون ملی پاکستان، کابینه دولت این کشور در تازه ‌ترین جلسه خود طرح حضور ارتش برای تامین امنیت انتخابات آتی را تصویب کرد و بدین ترتیب نیروهای ارتش و یگان واکنش سریع روز ۱۹ دلو  همزمان با برگزاری انتخابات در شهرهای مختلف پاکستان مستقر خواهند شد.

به گفته منابع خبری پاکستان، بیش از ۲۷۰ هزار نظامی در کنار نیروهای تکاور و مرزبانی مامور حفاظت از محل برگزاری انتخابات، رفت و آمد مسوولان کمیسیون انتخابات به ویژه نظارت بر نظم عمومی در شهرها و مناطق حساس برای جلوگیری از هرگونه رخدادهای ناگوار شدند.

این درحالی است که ۲ هفته تا زمان برگزاری انتخابات عمومی پاکستان مانده و تهدیدات فزاینده امنیتی به ویژه تداوم حملات مسلحانه به نامزدهای انتخاباتی در مناطق مختلف این کشور به نگرانی جدی دولت تبدیل شده است.

یکشنبه گذشته ۳ نفر از نامزدهای انتخاباتی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان از سوء قصد توسط مهاجمان ناشناس جان سالم بدر بردند.

بیستم ماه جدی امسال ۲ نامزد انتخاباتی به ترتیب در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان درپی حمله شبه نظامیان کشته و زخمی شدند. یک روز بعد از آن یکی از مسوول حزب عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در شمال غرب این کشور کشته شد.

ناظران سیاسی در پاکستان نسبت به تشدید خشونت‌ها به ویژه در روز برگزاری انتخابات حتی احتمال درگیری‌های خونین میان هواداران احزاب ابراز نگرانی کرده‌اند.

حملات مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در پاکستان درحالی شدت گرفته که این کشور تا ۱۸ روز دیگر شاهد برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود، روندی که تهدیدهای فزاینده بر آن سایه افکنده است. طی هفته‌های اخیر حمله به نیروهای امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا نیز افزایش یافته است. برخی از رهبران حزبی پاکستان نیز خواستار تعویق در زمان برگزاری انتخابات به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان هستند.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فبروری ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ دلو ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات رای‌گیری برای مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *