افغانستان

وزارت صنعت و تجارت: به زودی یک شرکت سهامی در کشور ایجاد می‌شود

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که این وزارت در نظر دارد تا یک شرکت سهامی را در کشور ایجاد کند. عبدالسلام جواد آخندزاده سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که هدف از ایجاد این شرکت سهامی سهیم ساختن افرادی‌که پول کم دارند و یا توانایی تجارت بزرگ را ندارد، است.

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که این وزارت در نظر دارد تا یک شرکت سهامی را در کشور ایجاد کند.
عبدالسلام جواد آخندزاده سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که هدف از ایجاد این شرکت سهامی سهیم ساختن افرادی‌که پول کم دارند و یا توانایی تجارت بزرگ را ندارد، است.
سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت، افزود: «کمیته‌ی تنظیم ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران عودت‌کننده تشکیل شده که این کمیته برای آبادی کشور است. برای کسانی‌که پول کم دارند و توانایی تجارت بزرگ را ندارند، وزارت صنعت و تجارت در نظر دارد تا یک شرکت سهامی برای آن‌ها ایجاد نماید. این شرکت، تحت سرپرستی این کمیته در وزارت صنعت و تجارت ایجاد خواهد شد».
به گفته‌ی او، یک کمیته‌ نیز ایجاد شده تا برای تنظیم کار تاجران و صنعت‌کاران عودت‌کننده به کشور فعالیت کند.
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز ایجاد شرکت سهامی را یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری در کشور می‌داند.
خاجان الکوزی، عضو هیت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «به شرکت‌های سهامی در دیگر کشورها نتیجه‌ی خوبی داده و در افغانستان هم ما پیش از این شرکت کشمش، میوه، قره‌قل داشتیم و شرکت‌های بودند که در آن وقت با روس‌ها شریک و ترانزیتی بودند».
شماری از آگاهان مسایل اقتصادی ایجاد شرکت سهامی را یک گام مثبت در انسجام، ترکیب و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های کوچک به کشور‌های خارجی می‌دانند و بر رفتار یکسان با تمامی بازرگانانی که در این شرکت سهیم می‌‍‌شوند تأکید می‌کنند.
سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «ایجاد شرکت ملی سهامی سرمایه‌گذاری در افغانستان یک گام خوب و یک گام بهتر به منظور انسجام ترکیب درستی آن سرمایه‌ کوچکی که از بیرون می‌آیند و به منظور جلوگیری از ضایعات و در حقیقت ازبین رفتن شان صورت می‌گیرد یکی از گام‌های خوب و یک حرکت مصونیتی برای صاحبان سرمایه‌ کوچک است».
مسوولان بلند پایه‌ی امارت اسلامی همواره اعلام کرده‌اند که برای بازرگانان افغان که سرمایه‌های‌شان را به کشور انتقال دهند، معافیت گمرکی، توزیع زمین در پارک‌های صنعتی و معافیت از مالیات را در نظر گرفته‌اند.16

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *