افغانستان

معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا؛ روی شماری از موضوعات ترانسپورتی و مالیاتی تصامیم اخذ شد

در نشست که به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا برگزار شد روی شماری از موضوعات ترانسپورتی و مالیاتی بحث شد تصامیم اتخاذ شد.

در نشست که به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا برگزار شد روی شماری از موضوعات ترانسپورتی و مالیاتی بحث شد تصامیم اتخاذ شد.
دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الورزا، در خبرنامه‌یی نوشته است: ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا نشستی را با سرپرست وزیران وزارت‌های ترانسپورت و هوانوردی، صنعت و تجارت، نماینده‌های وزارت مالیه، سکتور خصوصی و تعدادی از تاجران ملی و صنعتکاران برگزار کرد.
در این دیدار روی مسایل چون اخذ کرایه اضافی از حد تعیین شده از سوی شرکت‌های باربری ترانسپورتی، تنظیم نوبت موترهای باربری در تمامی گمرکات کشور و همچنان بررسی اسناد مالیاتی تجار ملی و صنعتکاران از سوی وزارت مالیه، بحث شد و فیصله شد تا کمیته متشکل از نماینده گان وزارت‌های مالیه، صنعت و تجارت،ترانسپورت و هوانوردی و اتاق‌های تجارت و سرمایه گذاری و صنعت و معدن به ریاست نماینده معاونیت اقتصادی جهت ارزیابی مشکلات در حصه اخذ کرایه اضافی از حد تعیین شده از سوی شرکت‌های باربری ترانسپورتی و رعایت نوبت در گمرکات کشور به ولایت های مربوط سفر و گزارش خود را به معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا شریک کنند.
همچنان فیصله شده است که در کمیته تعیین کرایه شرکت‌های باربری ترانسپورتی که ریاست آن را وزارت ترانسپورت و هوانوردی به دوش دارد، نماینده‌ای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز به عضویت آن افزوده شود.
علاوه از این، تصمیم گرفته شده‌ است که وزارت ترانسپورت و هوانوردی مکلف است تا طرز العملی که به منظور رعایت نوبت موتر های باربری تدوین شده است به شکل دوامدار تطبیق کنند.
همچنان تصمیم گرفته شده است که در کمیتۀ بررسی اسناد مالیاتی تاجران ملی و صنعت‌کاران که از طرف وزارت مالیه ایجاد شده، نماینده معاونیت اقتصادی نیز به حیث عضو اشتراک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *