افغانستان

مولوی امیرخان متقی:افغانستان برای اولین‌بار درعرصه‌های مختلف ارتقا می‌کند

مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه در دیدار با هیئت اتحادیه علمای جهان اسلام گفته است که افغانستان برای اولین بار در عرصه های مختلف ارتقا می‌کند و اکنون در فهرست کشورهای تولید کننده تیل نیز شامل می‌باشد.

مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه در دیدار با هیئت اتحادیه علمای جهان اسلام گفته است که افغانستان برای اولین بار در عرصه های مختلف ارتقا می‌کند و اکنون در فهرست کشورهای تولید کننده تیل نیز شامل می‌باشد.

طبق بیانیه وزارت خارجه، مولوی متقی در این دیدار گفت که امنیت در افغانستان به گونه کامل تامین بوده و این کشور شاهد پیشرفت‌های روز افزون سیاسی و اقتصادی است.

وی در رابطه به قضیه فلسطین گفت: وضعیت جاری، شهادت‌ها، هجرت‌ها و قربانی‌ها در این کشور ما را اندوهگین ساخته است، اما مقدمه پیروزی همیشه چنین قربانی‌ها می‌باشد.

سرپرست وزارت خارجه همچنان تلاش‌های اتحادیه علمای جهان اسلام و قطر در پیوند به قضیه

فلسطین را ستود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه، علی قره داغی، منشی عمومی اتحادیه علمای جهان اسلام از استقبال امارت اسلامی تشکری کرد و سلام‌های ویژه اسمعیل هنیه، رهبر حزب حماس و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، صدر اعظم و وزیر خارجه قطر را به امیرخان متقی رساند.

وی گفت که قضیه فلسطین، قضیه تمامی امت است که مسئولیت آن به تمامی مسلمانان جهان برمی‌گردد.

در این دیدار، صبغت الله وصیل، معین وزارت معارف در‌مورد دستاوردهای امارت اسلامی در عرصه تعلیم صحبت نمود.

محمد الحسن الددو، رئیس مرکز تکوین العلما، محمد الصغیر، رئیس سازمان بین المللی حامیان پیامبر اسلام، محمد علی صلابی، مؤرخ مشهور و نواف تکروری، رئیس مجتمع علمای فلسطین به نوبه خویش گفتند که علمای جهان اسلام در کنار شما ایستاده اند و مسئولیت آنها همین است، جهان به تجارب شما نیاز دارد و بر امت لازم است تا از شما حمایت کنند.

آنان گفتند: نیاز است تا تاریخ فاتحین شما در مقابل اشغال‌گران نوشته شود؛ زلزله‌های اخیر در افغانستان و اخراج اجباری مهاجرین از پاکستان، امتحان است و باور داریم که در آن به وجه احسن پیروزی حاصل خواهید کرد. در پایان، امیرخان متقی از کمک‌های آنها و قطر با زلزله‌زدگان و برگشت‌کنندگان سپاس‌گزاری کرد و از آنها خواست تا تصویر واقعی افغانستان را به مردم جهان برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *