افغانستان

فدراسیون ملی والیبال افغانستان در مسابقات آسیای مرکزی به مقام سوم دست یافت

فدراسیون ملی والیبال کشور که در مسابقات والیبال در آسیای مرکزی راه اندازی شده بود شرکت داشت و توانست مقام سوم را از آن خود کند.

 

فدراسیون ملی والیبال کشور که در مسابقات والیبال در آسیای مرکزی راه اندازی شده بود شرکت داشت و توانست مقام سوم را از آن خود کند.

در همین مناسبت محفلی به خاطر تقدیر از ورزشکاران فدراسیون ملی والیبال در مرکز کمیته المپیک با حضور  مسئولین این اداره هریک احمد الله وثیق رئیس عمومی اداره ورزش افغانستان، آقای اختری رئیس اجرائیه، داکترجلیل، حاجی محرم علی قندهاری، آقای پیمان، استاد فهیم، آقای اندر، حاجی یوسف  و ورزشکاران فدراسیون ملی والیبال برگزار شد.

احمد الله وثیق رئیس عمومی کمیته المپیک و تربیت‌بدنی وزرش افغانستان گفت: امروز خیلی خوشحالم که فدراسیون ملی والیبال افغانستان مقام سوم را از آن خود نمود، این دست آورد بزرگ را برای همه ملت بخصوص به ورزشکاران تبریک میگویم.

وی افزود: در تاریخ افغانستان در عرصه ورزش تغییرات مثبت آمده و این دست آورد هم نتیجه همین تغییرات رو به پیشرفت است.

آقای وثیق تأکید کرد: ما از تمام ورزشکاران کشور خویش حمایت می‌کنیم و تمام امکاناتی را که در توان داریم در خدمت ورزشکاران خواهیم گذاشت. بازهم وعده می‌کنم که  ان شاء الله ورزشکاران افغان در سطح منطقه و جهان بنام افغانستان افتخارات کسب نمایند.

در ادامه حاجی ناصر نوری معاون سکتر جنرال فدراسیون والیبال بیان داشت: فدراسیون ملی والیبال افغانستان در طی دو سال حکومت امارت اسلامی افغانستان دست آورد های قابل‌ملاحظه‌ای دارد چه از مسابقات داخلی خود و چه از خارجی.

آقای نوری اظهار داشت : اولین بار است که فدراسیون ملی والیبال افغانستان  در المپیک آسیا بین شش مملکت اشتراک کردند و خیلی خوب در مقابل حریف‌های خود در مدت یک ماه با زحمت کشی‌های تمام اعضای فدراسیون چنین درخشیدند و همه کشورها می‌گفتند که تیم افغانستان قهرمان این مسابقات خواهد شد، ولی بازهم ورزشکاران افغانستان در این مسابقات به مقام سوم راه یافت و صاحب مدال برنز و کپ گردیدند.

معاون سکترجنرال تصریح کرد: ورزشکاران و مربی‌هایی که امکانات ناچیزی در دست دارند بازهم بسیار خوب در مسابقات می‌درخشند ولی اکثر مردم به این باور بودند که وقتی امارت اسلامی در کشور مستقر شد ورزش از بین خواهد رفت دیگر صاحب افتخارات و پیروزیی‌های نخواهیم شد، اما برعکس خوشبختانه دیده می‌شود که از دوره حکومت جمهوری کرده چندین مرتبه بهتر در تمام بخش‌های ورزشی دست آورد عالی و باارزش داشتیم که بر میگردد به حمایت بزرگان امارت اسلامی که ورزش را رشد داده  و جوانان را در ورزش تشویق و حمایت می‌نمایند.

نوری ادامه داد: فدراسیون ملی والیبال افغانستان از مسئولین امارت اسلامی تقاضامند است که باید جمنازیم ستندرد با تمام تجهیزات در کابل و ولایات آماده و در اختیار ورزشکاران قرار دهند تا در آینده‌ها شاهد دست آورد های بزرگی باشیم.

وی اشاره کرد: مربی‌هایی که امروز در افغانستان هستند شب و روز در وظیفه خویش  تلاش می‌کنند باوجودی که یک افغانی معاش ندارند با مربی‌های سایر کشورها که با چندین هزار دالر معاش دارند رقابت میکنند و صاحب مدال می‌شوند.

تیموری – اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *