سخن انیس

برای حل مشکلات زمستان تدابیر اتخاذ گردد

افغانستان از کشورهایی محسوب می شود که زمستان سخت و طاقت‌فرسا دارد و مردم این سرزمین دراین فصل به مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

افغانستان از کشورهایی محسوب می شود که زمستان سخت و طاقت‌فرسا دارد و مردم این سرزمین دراین فصل به مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

در بیست سال رژیم جمهوریت باوجود سرازیر شدن پول گزاف و امکانات زیاد از سوی امریکا و دیگر کشورها، بازهم مردم افغانستان در فصل زمستان به مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شدند و سختی‌های زیادی را تحمل و تجربه می‌کردند.

چون در بیست سال اشغال، بیماری خطرناک فساد در تاروپودِ جمهوریت تنیده بود و هرچه که از سوی جهان سرازیر می‌شد، به کام مافیا و استفاده‌جویان می‌ریخت و در معده‌ی پُرناشدنی آنان، ذوب و نابود می‌گردید.

بناءً ملت همیشه با مشکلات مواجه بود و خصوصاً در فصل زمستان، مشکلات شان بیش از حد، صعود می‌کرد.

حالا اگرچه آن جمهوریت و فسادش وجود ندارد، اما امارت اسلامی از لحاظ داشتنِ امکانات، تاحدی بایک سلسله مشکلاتی مواجه است و ممکن مردم افغانستان در زمستان پیشرو، با یک اندازه مشکلاتی روبه‌رو شوند.

بنابراین ایجاب می‌کند که حکومت، تدابیرو سنجش خود را داشته باشد و به ویژه در پایین آوردن بهای مواد سوخت و مواد اولیه‌ توجه ویژه نموده و فجایعی‌که از فصل سرما و شدت زمستان نشٲت می‌گیرند را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و از وقوع احتمالی فاجعه‌ی زمستانی جلوگیری به عمل آورند.

چون ملت افغانستان در وضعیت خوب اقتصادی قرار ندارند و هر از گاهی از فقر و فاقگی، بی‌امکاناتی و حتی برخی شهروندان کشور از بی‌سرپناهی رنج می‌برند و توان فشار زمستان و

سرما را به هیچ‌صورت ندارند.

از سوی دیگر مهاجرین تازه اخراج‌ شده، نیز مشکل تازه یی در فصل زمستان برای کشور و حکومت خواهد بود.

پس بر امارت اسلامی لازم است که برای پیش‌گیری از هرنوع مشکلات زمستانی تدابیر بهتری را روی دست بگیرد و مشکلاتی که در فصل زمستان دامن می‌گستراند را بررسی و برای تهیه نیازمندی‌های زمستانی، تلاش نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *