گزارش

امارت اسلامی خطاب به جامعه جهانی: محدودیت‌ها حذف و تعامل صورت بگیرد

معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا از سازمان ملل متحد ‌خواسته است که محدودیت‌ها را از سر راه امارت اسلامی برداشته و راه تعامل را در پیش گیرد.

 

معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا از سازمان ملل متحد ‌خواسته است که محدودیت‌ها را از سر راه امارت اسلامی برداشته و راه تعامل را در پیش گیرد.

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که مسئول بخش سیاسی یوناما در دیداری که با رئیس دفتر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا داشته، گفته است که در آینده نزدیک کنفرانس بین‌المللی درباره افغانستان برگزار خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد درباره این دیدار گفت: «در این گفت‌وگو از سوی افغانستان نیز پیام داده شد که ما آماده‌ایم و اگر به ما آجندا سپرده شد، بالای آن بحث خواهیم کرد و به آنان احوال می‌دهیم، اما در مجموع باید تعامل صورت گیرد، زیرا بسیار مهم است.»

افزون بر آن، مسئول بخش سیاسی یوناما از ادامه کمک‌ها به افغانستان اطمینان داده است.

جاوید مومند، آگاه مسایل سیاسی گفت: «اگر در این نشست که درباره افغانستان دایر می‌شود و در آن نماینده این کشور حضور داشته باشد و مشکلات خود با یک دیگررا از نزدیک شریک کنند می‌توانند برای مشکلات موجود راه حلی بیابند.»

معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا همچنان گفته است که امارت اسلامی می‌خواهد با آغاز پروژه‌های بزرگ، سطح فقر را در افغانستان کاهش دهد و سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی باید در این عرصه همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *