اخبار

800 جریب زمین در ولایت زابل امارتی تثبیت شد

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین، ۸۰۰ جریب زمین را در ولسوالی غلام رباط ولایت زابل، امارتی تثبیت نمود و به مسوولان مربوط درباره حفاظت از آن هدایت داد.

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین، ۸۰۰ جریب زمین را در ولسوالی غلام رباط ولایت زابل، امارتی تثبیت نمود و به مسوولان مربوط درباره حفاظت از آن هدایت داد.

این هیأت، مکتوب کمیسیون مرکزی را درباره کاروان سرای حاجی قدرت الله در شهر قلات عملی کرده و یک هیأت را به منظور تثبیت ۷۷ جریب زمین تحت دعوای مردم در مرکز ولسوالی شهر صفا  تعیین نمود.

در همین حال، نشست هیأت تخنیکی ولایت پکتیکا با حضور رییس و اعضای این هیأت برگزار شد و در آن درباره زمین‌های تاوکچی، کمکی قره باغ و زمین تحت دعوای دو تن، بحث و گفتگو صورت گرفت و یک هیأت تخنیکی به منظور جمع آوری معلومات در این زمینه توظیف شد.

در این نشست، درباره برخی موضوعات مهم دیگر نیز تصامیم لازم اتخاذ گردید و عرایض برخی افراد بررسی شد و فیصله گردید که برخی از عارضین در نشست بعدی خواسته شوند.

علاوه بر این، هیأت تخنیکی ولایت پکتیا از ساحات دو فارم تحقیقاتی واقع در ولسوالی زرمت و روحانی بابا بازدید کرد.

هیأت مذکور از فارم‌های تحقیقاتی روحانی بابا و نیک نام بازدید کرده و با بزرگان قومی ساحات مذکور به منظور تشریح مقرره جلوگیری از غصب زمین دیدار کرد. همچنین هیأت از مردم خواهان همکاری در این زمینه شد.

هیأت مذکور به مردم محل گفت که به زودی کار عملی در این ساحه آغاز می‌شود و به هیچ کس اجازه داده نمی‌شود که به طور خودسر، زمین‌های امارتی را غصب نماید.

هیأت مذکور نقاط جی پی اس فارم های تحقیقاتی روحانی بابا و نیک‌نام را اخذ نمود تا اندازه زمین غصب شده آن مشخص شود. هیأت فیصله کرد که در روزهای آینده به باشندگان ساحه مذکور، استعلام داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *