افغانستان

آمادگی اداره ملی حفاظت محیط‌ زیست برای جلوگیری از آلودگی هوا در فصل زمستان

دیروز (دوشنبه، 22 عقرب)  اداره ملی حفاظت محیط ‌زیست کارگاه آموزشی سه‌روزه را برای رؤسای حفاظت محیط‌زیست و کارکنان مسلکی 15 ولایت این اداره تحت عنوان ظرفیت‌سازی فرآیند ارزیابی اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی 

دیروز (دوشنبه، 22 عقرب)  اداره ملی حفاظت محیط ‌زیست کارگاه آموزشی سه‌روزه را برای رؤسای حفاظت محیط‌زیست و کارکنان مسلکی 15 ولایت این اداره تحت عنوان ظرفیت‌سازی فرآیند ارزیابی اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی

برگزار کردحافظ عزیز الرحمن رئیس عمومی اداره حفاظت محیط‌زیست کشور هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش ظرفیت سازی  و تحقق بخشیدن به وظایف محوله اداره محیط زیست عنوان کرد.

وی گفت: در 20 سال گذشته علیرغم ورود پول‌های زیادی به افغانستان، توجه به مسائل زیست‌محیطی نشده است، شهر کابل بدون برنامه توسعه‌یافته و اکنون با مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی زیادی مواجه هستیم.

وی افزود: خوشبختانه با آمدن امارت اسلامی به حفظ محیط‌ زیست توجه جدی شده است. کار طراحی روی اعمار تصفیه‌خانه‌های استاندارد برای کنترول فاضلاب در شهر کابل جریان دارد. کارخانه‌های صنعتی و تولیدی و ساختمان‌های بلند در کشور به‌دقت رصد می‌شوند. با هماهنگی اداره ترافیک، یکسری توقف موترهای قدیمی و سنتی آغازشده و به مسئولان تمامی منابع آلاینده  فیلترهای استاندارد نصب شده است که در صورت تخلف  با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

حافظ از جهانیان خواست که مسائل زیست‌محیطی را سیاسی نکنند و پروژه‌های زیست‌محیطی معلق این اداره را از سر بگیرند. زیرا این‌ها موضوعات انسانی هستند و منافع آن فقط به مردم می‌رسد.

در بخشی از این کارگاه، کارشناسان در خصوص مسائل مختلف فنی و حرفه‌ای به رؤسا و کارکنان متخصص ولایات  موضوعات آموزنده‌ای ارائه می‌دهند و اطلاعات عملی در مورد فرآیند ارزیابی و پایش زیست‌محیطی به آن‌ها داده می‌شود.

محمدابراهیم دادفررئیس حفاظت محیط‌ زیست ولایت بامیان بیان دشت: بحث محیط‌ زیست که جدید آغاگردیده تمام فعالیت‌های اقتصادی وانکشافی که قبل از اینکه شروع به کار کند باید ارزیابی محیط‌زیستی شود که آیا چقدر اثر خوب و یا خراب برمحیط ‌زیست دارد تا اینکه تأثیرات ناگوار تغییرات محیط‌زیستی را کاهش بدهیم.

وی افزود بحث توزیع جوازهای محیط‌زیستی از شروع حکومت امارت اسلامی خیلی ساده‌شده است  و مطابق مقرره بسیار شفاف انجام می‌شود و جواز به سادگی توزیع می‌گردد.

مطیع الله مدیر حفاظت محیط‌‌‌‌‎ زیست ولایت کنر اظهار داشت: این ورکشاپ ها برای ارتباط تمام کارمندان این اداره مفید است خصوصاً در بخش پروسه ساده‌سازی جوازها بعضی از نهادهای انکشافی و اقتصادی کمک می‌کند و در ولایت‌ها به‌صورت اساسی آن ر تطبیق می‌توانیم.

تیموری- اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *